Inlägg från: Hannaibröllopstankar |Visa alla inlägg
  • Hannaibröllopstankar

MAJ 2010 del 5

Mina två klänningar från kina har kommit idag, även mina 3 tärnklänningar. Vilka välarbetade klänningar måste jag bara säga (Landy bridal).

Har nu provat mina 2 klänningar hela kvällen utan att kunna bestämma mig (bilder finns i mitt galleri.) Gillar den traditionella mest (utan tyll), men den är väldigt stor och underkjol är ett måste för att den ska göra sig... men blir som sagt jättestor. Den andra lite coolare klännigen sitter inte alls bra baktill, men kanske värt att prova med en passande underkjol och sen justera hos sömmerska. Snacka om beslutsångest!

• Hannaibröllopstankar

EmMagnus... Sitter här och är nästintill lika glad som du är... Härligt vad positivitet kan spridas.

• Hannaibröllopstankar

Jag kommer att sola solarium innan vigsel, någon gång i veckan med start snart tänkte jag för att inte chocka kroppen totalt.

Manikyr har jag alltid, sen 2,5 år tillbaks. Jag har franska naglar. Dvs mina egna som man bygger på höjden med gele och "påmålade" vita "tippar". Svårt att förklara men längden är alltså min egen nagel men med gele och målad vit kant. Fräscht och absolut ett måste till bröllopet enligt mig.

• Hannaibröllopstankar

Nu har jag lagt upp mina 2 brudklänningar i galleriet (in real life, har fått hem dom.) Har dock inte provat dom ordentligt med riktigt snörade osv, dem kommer ju att sitta betydligt stramare då, och givetvis med rätt underkläder (ingen svart bh som på bilden:). Har verkligen beslutsångest vilken jag ska ha. Smakråd tas tacksamt emot!

• Hannaibröllopstankar

Klänning nr 1 tycker jag är ascool själv, men jag vet att min blivande gillar den mer traditionella (nr2) mer... Nr 2 sitter dock lite bättre, eller rättare sagt jag ser smalare ut i den. Jättesvårt val, verkligen!

• Hannaibröllopstankar

Cialovesandreas: Jag kommer inte åt dina foton under starka bilder..... Nyfiken!

• Hannaibröllopstankar

Jag känner likadant att vårt bröllopsplanerande går lite upp och ner, såklart är det inte alltid på topp och lika kul och inspirerande att planera. Man kör liksom fast ibland och jag tror att de flesta känner lite så. Jag trodde att jag var ensam om det för ingen verkar prata direkt om detta men som sagt vi är fler som känner så. Inget att ha dåligt samvete för, det är trots allt en stor grej som man har höga krav på.

Snuttfia: Jag gilar med den första klänningen skarpt men den andra sitter nog aningen bättre. Min sambo gillar inte den första klänningens överdel, det som jag gillar. Jaja, vi får se hur det artar sig men just nu ligger dom på delad plats vilket gör det jättesvårt...

• Hannaibröllopstankar

Vi träffades i en skoaffär jag jobbade i. Min blivande var inne med hans jobbkollega i butiken där kollegans fru jobbade oxå. Detta var 2002 och jag var sambo. Jag tyckte att han såg bra ut men det var inte mer med det. Mitt samboförhållande tog slut och ett halvår efter blev jag och N ett par. Förlovade oss 2004 och nu har vi 2 gemensamma barn.

Akta er för att gå för mycket i skoaffärer nu bara, där finns kärlek vill jag lova.

Hindersprövningen läggs på lådan imorgon

• Hannaibröllopstankar

Dessa underkläder gnager snart ihjäl min hjärna. är fortfarande lika kluven. Korsett, stay-up och hela kittet eller bara snygg axelbandslös bh och trosa?

• Hannaibröllopstankar

Jag har oxå problem med festprogrammet, vet inte i vilken ända jag ska börja riktigt.. och är dessutom inte jättehaj på datorer och olika program. Jag ska ha gästpresentation men den ska inte rimma. Vill få sagt vem dom är, yrke och vem dom hör ihop med tex.

Finns det inte något färdigt festprogram att bara kopiera eller nåt?

• Hannaibröllopstankar

Sådär ja, då har här hänt lite igen då.

Trubaduren som vi bokat har avbokat. Nu har jag fått fatt i en superseriös kille som bor 35 mil bort, han ska spela gitarr till två solosånger under vigseln och sen vara trubadur under 1-1,5 timme när vi fotas. Han verkar vara superseriös och bra och tar endast 2500kr + 600kr i bensin. Det tycker jag är ok!

Imorgon ska jag prova mina 2 klänningar för att bestämma mig för vilken det blir... Underkläderna är köpta och ska provas under mästerverken.

På fredag åker vi till USA i 2,5 vecka hela familjen .... Vi kallar det bröllopsresa fast i fel ordning . Där hade jag tänkt köpa lite roliga atiraljer som skor m.m. Är det någon som vet hur ringarna eller rättare sagt guldet ligger i pris i USA?
    Det som bekymrar mig nu är det förbannade fsthäftet, vet inte i vilken ända jag ska börja och har noll koll på hur man gör... har däremot ganska bra koll på innehållet. Kanske ska börja fundera över bordsplaceringen med... Puuuhhh!

• Hannaibröllopstankar

Emsan - Stort grattis till lilla loppan!

Tattoo - Beklagar verkligen. Stora kramar till dig!

Ang budget så landar vi nog på runt 100 000oxå, men då går ju maten/restaurangen på 60 000 ca. (1000kr/pers)

Ingen resa inräknat där heller, den tar vi nu. Åker till Usa på fredag och där lär väl gå ca 70000 till...

• Hannaibröllopstankar

Emsan: Tänk på att världen är liten... Jag såg att ni ska ha er vigsel i Hästveda och jag kommer från Osby (bor i Vellinge). Men jag lovar att jag inte ska säga något

• Hannaibröllopstankar

Long time no see!

Nu är vi tillbaks från Usa resan och bröllopsplanerna får ta fart på allvar nu. Shit vad det närmar sig, med stormsteg. Kul att läsa om era framgångar allihop.

• Hannaibröllopstankar

Ananinas:

Vill inte låta tråkig och präktig, men har läst om att det är många som "lurar" den blivande genom att göra på det sättet med sms eller att råka skicka ett mail fel. För att egentligen är det inte ens det datumet det handlar om alls.

Det behöver ju dock inte vara så

• Hannaibröllopstankar

Häromdagen köpte vi vigselring... eller rättare sagt 2 ringar, ska ha 2 smala ringar ihop. Bild finns i galleriet.

• Hannaibröllopstankar

Martinaa: Ja, det är den vänstra (av 3) som du har i ditt galleri, den andra heter nog Doris om jag ínte har fel.

• Hannaibröllopstankar

Min son har oxå den champagnefärgade västen från Halens, han är 4,5 år och var sååå fin i den. Min blivande har hyrt kravatt och väst i samma färg.

• Hannaibröllopstankar

Jossie: Jag kan skriva under på det du skrev.... Har samma uppgifter kvar men orkar inte riktigt ta tag i dom. Lite jobbigt.....

• Hannaibröllopstankar

Jag har köpt på skopunkten för 199kr. Enkla vita på ca 5cm klack, dessutom supersköna.

Imorgon ska jag på provuppsättning och sminkning, ett steg i rätt riktning iallafall.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5