Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Nu har sambon tagit med sig alla ringarna till stan. förlovningsringarna ska putsas upp så de blir fina och vigselringen ska graveras och hans förlovningsring också. Gissa om jag känner mig naken utan ringen. Hela tiden tror jag att jag har tappat den... Han tog sin kostym och skulle kemtvätta den också och fixa fodral till bröllopsklänningen. Er... Kläningarna hoppas jag att det ska vara snart men min nya är spårlöst försvunnen och jag får ingen kontakt med Landy så jag vet inte om den är skickad och fördröjd pga molnet eller om de bara tabbat sig och inte fått iväg den än. Jag har mailat och mailat och ingen svarar. Den 15 svarade de senast och sa att de skulle skicka samma dag och att jag skulle få ett spårnummer men inte ett ord efter det. *suck* Tärnan kommer hit i helg och vi skulle prova klänningar så jag kunde välja vilken jag ska ha också.

Nåja, idag skiner solen och jag skulle varit i gbg och träffat en gammal kursare, lunchat med tärnan och sen hjälpt en annan kursare med hennes analyser. Fatta vilken härlig dag att sitta utanför ett fik och babbla halva dagen. Men jag har lagt så mycket tid på bröllopsplanering att jag fick ställa in det och istället för att mysa i solen får jag snällt plugga hemma istället. Fy vad duktig jag är, hade sett fram emot lite ledigtid idag. Men kanske att klänningen dyker upp idag och då är det bäst att vara hemma ändå :)

• snuttfia

Jossie: Vår värdinna ska göra vårt festprogram och det känns mäkta skönt kan jag lova :) Jag har gjort omslaget iaf så att det ser enhetligt ut, men bara det kändes smått jobbigt. Men jag håller med moule om att det svåraste brukar vara att börja. Bara att bita ihop och börja nånstans med nåt som känns lätt att skriva så brukar det gå bra sen...

• snuttfia

Så naken jag känner mig utan min förlovningsring :( Mitten av nästa vecka skulle de vara klara. Det bästa var att de sa att putsning och gravyr inför bröllopet ingick i priset så det kostar inget. Min sambo sa att vigselringen inte var köpt där men det lät som om de inte tänkte ta betalt för gravyr på den heller ändå :)

Min klänning har lämnat Frankfurt nu :) den hinner inte hit innan imorgon när tärnan kommer för klänningsprovning men den är snart hemma iaf, så spännande!

• snuttfia

Nu har jag pratat med min lillebror, han ska göra en tavla med ett träd på som vi ska ha som gästbok. Alla gäster får lämna fingeravtryck som löv på trädet och skriva en liten hälsning intill. Sen ramar vi bilden och hänger den på väggen (kanske bredvid morgongåvan som sambon får). Har lagt en bild i galleriet på ett liknande träd :)

• snuttfia

Har glömt att skriva att jag blev hippad i lördag :) Tärnan kom och skulle prova klänning och drog fram ett papper som sa att jag skulle vara klar om en timma. Sen fick jag en fotbehandling delux som var superskön medan hon hämtade en klasskompis från när vi gick skola ihop. Efter det åkte vi och drack lite vin på en uteservering och jag fick en "mina vänner-bok" som alla andra tjejkompisarna hade skrivit i eftersom de inte kunde komma. Sen fick jag springa runt i centrum och ta bilder till en kalender och varje månad skulle ha olika mössor och grejor. I en paus hade vi pralinprovning och sen blev det god middag. Sen var de tvungen att åka så de lämnade mig hemma med en flaska bubbel så jag och sambon avslutade kvällen med en bra film och rosa bubbel. Jag hade jättekul, det var en rätt lugn hippa men vi skrattade massor och det var så kul att träffa min gamla klasskompis också, jag blev jätteförvånad när hon dök upp :) Fast min tärna hade lovat mig Mikael Persbrant så jag blev lite besviken, haha!

Idag var jag på airbrush-tan. Vet inte vad jag tycker riktigt... Färgen blev bra, inte för mörk och inte orange. Men det är lite ojämt. Insidan av underarmarna blev som prickiga och handflatorna med. Sen blev det lite för skarpa kanter på händerna mot handflatorna, fast hon gnuggade där så att det inte skulle bli det. Sen såg jag att hon missat en fläck på sidan... Skulle höra av mig om vad jag tyckte och så skulle hon bättra på om det behövdes, men det känns lite sådär när man inte vet hur det blir till bröllopet... Ska se hur det ser ut imorgon när det är ljust... Tur att jag testade först iaf, ska höra vad hon säger när jag ringer sen, kanske bara går att spraya lite mer så att prickarna inte syns... Asch, kanske jag får vara blekfis när jag gifter mig, det är jag ju annars också. Men jag valde ju airbrush för att jag inte skulle bli flammig och så, tänkte att ett sånt bås där man står och flaxar med armarna kan ju aldrig bli bra, men ja... Det blev ju inte perfekt nu heller ärligt talat...

Imorgon kommer min klänning iaf :) De hade varit här och försökt lämna den idag men missade mig. Fast jag är lite putt för jag hade satt upp en lapp med telefonnr så de kunde nå mig men ingen har ringt heller. Sen fick jag sms om att de varit här och att jag skulle ringa dem om leveransen och att tull och moms gick på 102 kr. Det var ju inte alls farligt, hade väntat mig mycket mer. Hoppas klänningen är lika fin som på bild nu, har suttit på nålar hela dagen och trodde att de inte varit här eftersom de inte ringt. Då blir det en dag till på nålar och håller tummarna för att de inte kommer just när hundarna måste ut...

• snuttfia

Martinaa skrev 2010-04-30 08:34:58 följande:
    Iiih, nu är det faktiskt några av oss som blir fruar IMORGON! Ingen som varit flitig skribent här dock, men om ni läser så får ni ju gärna hojta till. Vore kul att höra hur det är med nerverna nu

Ja, fatta vad nervösa de ska vara idag :) Förhoppningsvis inte allt för stressade iaf... Lycka till imorgon till de som gifter sig imorgon (om de har tid att titta in här idag, haha).

Jag har skickat iväg sambon till Stockholm så han ska få sin svensexa. Själv är jag hemma med barnen som dagen till ära fått ögoninflammation. Det är andra gången på kort tid så det verkar gå lite runt runt... Hoppas verkligen vi hunnit bli av med det för gott innan bröllopet! *gulp* Det går vattkoppor på dagis också och det vore verkligen inte bra att få nu, svärmor har inte haft det och det är ju inte så kul att få på äldre dar... Allt ska man behöva oroa sig för ;)

Jag ska passa på att göra placeringskort och lite annat småpyssel nu när sambon är borta, jag får så tråkigt på kvällarna när jag är själv. Ska ta en sväng på stan och leta band till tårtan och vigselprogrammen också.

• snuttfia

sköldis10 skrev 2010-04-30 09:10:53 följande:
    Usch fy vad nervös jag blir...tänk om man skulle gift sig i morgon...hhuuaaa... Blir helt stirrig av bara tanken..tur att jag har 1 hel vecka på mig...haa,haaa..

En hel vecka, haha, det känns ju helt galet nära så jag blir nervös och det är inte ens jag som gifter mig då. Jag har ju hela två veckor kvar *gulp*

• snuttfia

jaao skrev 2010-04-30 10:45:57 följande:
    weeehooo, lycka till alla ni som gifter er i morgon :)Jag känner mig nu mer stressad än någosin, ligger tokefter i skolan iomed att jag måste jag måste vara hemma med min opererade son samtidigt som jag försöker skriva 7  (!!!) uppsatser, har även 3 prov som måste vara klara inom 3 veckor.och nu har min tärna bokat en resa så vi måste hinna klart med allt innan hon åker den 11:e. Ja, och min kära blivande jobbar 10-12 timmar/dag... uj, men...det löser sig!?

Uj.... Jag ska sluta klaga jag, har ju "bara" d-uppsatsen som ska vara klar strax efter bröllopet Ändå tycker jag det flyter ihop och vare sig uppsatsen eller bröllopsplanerandet går framåt... Det är som att röra sig i sirap en del dagar...

• snuttfia

Jag hade sökt på Spotify på brudmarsch och hittade Hagsätra brudmarsch som vi båda blev förtjusta i. Vi bestämde att vi skulle ha den som utgångsmusik. Sen skulle vi få en ny kantor för att den vi egentligen skulle haft skulle vara ledig "vår" helg. Igår pratade jag med vår roliga och mycket trevliga präst (han lämnade även tre olika meddelanden på mobilsvar, jag skrattade lite faktiskt när jag lyssnade på dem i rad) och han hade hittat en ny kantor som skulle höra av sig till mig senare. Men han ville ha noter till brudmarschen. Jag hade ju gått och trott att det var ett gammalt stycke men upptäckte att det var skrivet förra året. Jag letade överallt om man kunde köpa noter till det men hittade inte dem. Då tänkte jag att vad katten och så mailade jag kompositören igår kväll. Han svarade i morse och sa att de skulle ge ut en samling noter men den skulle inte hinna ut i tid, men som tur var hade han noterna i datorn och skickade dem med mailet. hur snällt som helst :) Nu ska jag bara skicka dem till kantorn så hoppas jag att det löser sig med vår utgångsmusik, var inte så sugen på att välja nåt nytt när jag var så förtjust i den musik vi valt men trodde inte att jag skulle hinna få tag i noter i tid. Hur bra som helst känns det :) Ibland är ordet bröllop som en trollformel som löser alla möjliga problem, folk blir så hjälpsamma när man berättar att något är till bröllopet :)

• snuttfia

Just det, välkommen ni nya :) Min sambo är på sexa idag uppe i Stockholm. Han åkte igår på dan och kommer hem imorgon kväll. Hoppas han har roligt! Jag är hemma med ungarna och städar, diskar och tvättar för att hinna få ordning hemma innan alla bröllopsgäster börjar invadera. Bitter, jag? Inte det minsta Haha! Nä, han förtjänar att få komma iväg lite... Men lite avis är jag för min hippa var inte så mycket party, men väldigt trevlig ändå. Har bara inte fått partaja ordentligt på länge!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5