Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Rapsbrud skrev 2010-05-03 20:09:15 följande:
    Vårbrud 2010: Vi har fixat det själva, kommer ha organzapåsar med ris till gästerna.
    Samma här. Måste dock prata med de i kyrkan igen och kolla om jag får ha vanligt ris. Sist det kom på tal sa tanten att man inte får ha det pga fåglarna, och trots att jag ett flertal gånger påpekade att detta bara är en myt så gav hon sig inte. Fast å andra sidan pratade hon ju om hur "bruden kan börja vingla och välta en kruka eller nån kan ju få hjärtattack mitt under vigseln" och jag vet inte allt vad det var. Får se till att prata med nån annan nästa gång som har nåt vett bakom pannan, haha!

Får vi fortfarande inte ha vanligt ris får vi väl köpa sånt där töntigt "bröllopsris" som är formade som små hjärtan *suck*

• Martinaa
    Bluebride skrev 2010-05-03 20:21:40 följande:
    Vad kostar er fotograf? vi har tur att få hjälp av bytidningens fotograf, så vi får betala 500 kr
    Vi har tur också. Hittat en duktig hobbyfotograf som har egen studio (tillsammans med två andra fotografer) och han kommer ta 2000 för fotografering innan vigsel ca två timmar och sen får vi alla bilder digitalt. Supernöjd!
  • Martinaa

Snuttfia:

Jag är säker på att ni kommer få bra bilder för vad jag sett av din bror är han skitduktig! :) Vi har tur som har duktiga amatörfotografer i släkten också. Min bror kommer få fotografera oss, men vi har hyrt in en annan fotograf också just för att få lite studiobilder om nu vädret kommer vara kasst. Men brorsan kommer fota i kyrkan och efteråt.

Rapsbrud:

Ojojoj, nu är det nära! :O Själv har jag en månad kvar och tycker det är nära, haha.

a n n a:

Tyvärr funkade inte bilden du länkade till...

• Martinaa

a n n a:

Den gick bättre! :) Jag hade gärna blivit sminkad så nån gång, dock inte på bröllopsdagen.

• Martinaa

Cia:

Åh hoppas hoppas hoppas för er skull! Jag längtar så till den dagen då vi kan lägga bud på hus också. Har ni sparat ihop en rejäl handpenning eller kan ni låna allt? (om man får fråga sånt...)

Idag har jag gjort en rätt rejäl shoppingrunda. Köpte pennor som barnen ska få ha till sina pysselhäften, örhängen till mig, köpte två knappar som jag ska sy fast på klänningen och hänga släpet på (två supersnälla kompisar hjälper mig! :D) samt ett fint band som jag ska pimpa mina skor med!

Hittade även en fin liten "fontänstaty" som jag velat ha länge, på rea så köpte den till oss. En stund senare gick jag tillbaka och köpte två till då jag kom på att de blir perfekta presenter till våra två solister (duettister??). Kostar i vanliga fall 400kr/st men nu var det halva priset så det passade alldeles utmärkt!

Tänkte sätta mig och scrappa några kort till paketen också men vad skriver man då? Tack för medverkan vid vår vigsel eller rakt på sak Tack för din fina sång vid vår vigsel eller vad skriver man??

Riktiga tack-kort får de senare samtidigt som alla andra med bild på oss. Detta får bli nåt kort just tillsammans med paketet som de får senare på kvällen eller dagen efter. Skönt att ha två presenter klara i alla fall! :D

• Martinaa
    sköldis10 skrev 2010-05-04 15:04:52 följande:
    Vad ska alla ha för välkommstdrink??
    Asti Cinzano!!

Tycker inte om chmpagne och vill inte ha nåt där alla (jag?) står och smuttar på nåt beskt mousserande. Nä, Asti ska det va, haha. Sött o gott! ^^

• Martinaa

Haha, nu ska jag sätta min mascara på prov! Köpte vattenfast mascara för ett tag sedan som jag tog på mig nu. Nu ska jag ut i köket och hacka lök!

• Martinaa

HJÄLP!

Ikväll kom min värdinna hit för att hjälpa mig prova klänningen igen. Har ju bara provat den en enda gång i all hast och stress. Det var på och av och så "den satt väl bra", men nu fick jag verkligen känna efter lite. Problem!!

Provade med underkjolen som jag beställde tillsammans med klänningen och jag kände mig som en GIGANTISK gräddbakelse. Inte bekväm nånstans. Jag kan bara gå och stå. Sitta var ju komiskt... Jag skulle behöva två stolar för att få plats med allt tyg, tyll och stålringar som stod åt alla håll. Att gå på toaletten vill jag inte ens tänka på.

Så, utan underkjol då? Nej. Klänningen är sydd för att vara med underkjol, vilket gör att den står ut jättekonstigt vid höfterna utan den. Dessutom faller inte klänningen snyggt utan kjolen.

Till slut drog jag loss ringarna ur underkjolen så det bara blev kjolen med tyll ovanpå. Så där ja! Det kändes bra, det såg bra ut.

MEN....

....nu är klänningen för lång. Då den har tunt "organzatyg" i ett lager ovanpå klänningen vet jag inte om den går att sy upp. Högre klackar är uteslutet då jag inte kan gå i klackar. De få centimeter jag har nu räcker.

Hjälp! En månad kvar och jag vet inte hur jag ska göra. Ska höra med nån sömmerska om det går lösa, men tänk om det inte går att fixa på ett snyggt sätt? Vad gör jag då???

• Martinaa

EmMagnus:

Haha, jag tror jag kommer bli som du om nån vecka eller så. Jag har redan varnat min chef att inte säga nåt viktigt till mig veckan innan för det lär inte gå in ändå, haha!

Wii, idag är det en månad kvar för mig. Jag tycker det är nära, men shit, nu är det några här som har tre dagar kvar! Helt otroligt att vi faktiskt är HÄR nu. Många av oss har ju skrivit här i nästan ett år. Längtat, väntat och tipsat... Och nu är vi snart framme vid vårt mål. Jag tror jag kommer sakna den här tråden mer än allt pyssleri om kvällarna om jag får erkänna det... :P

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-05-05 23:08:23 följande:
    VA fan det ska vräka ner regn här på lördag=(...det gör egentligen inget förutom att jag är så nervös att vi inte får ett ända fint kort då...
    Jag var på bröllop förra sommaren med just det vädret, och det enda som vi gäster "led" av var att det var tråkigt att inte få gratta brudparet utanför kyrkan och kasta ris och hela det där.

De hade de så klart lite kämpigt med fotograferingen, de fick springa ut på gräsmattan så fort det var uppehåll två minuter. Men de löste fotograferingen genom att tex stå på en altan med naturen som bakgrund, samt att de va inomhus på sitt festställe och tog fina bilder.

Dessutom är strålande sol värdelöst fotomässigt, glöm inte det

Sen håller jag självklart tummarna stenhårt att ni inte ska få en droppe regn på er dag!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5