Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 5

Martina - Du har så rätt! Jag har faktiskt börja tänka så mer och mer och det är rätt befriande!

Idag är jag glad, har precis provat min klänning med skor, slöja och hela kitet och kände mig fantastiskt snygg! Min BH var jätteskön också och strumpebyxorna var bra färg. Riktigt nöjd

Cia - Vad spännande med hus, ska ni slå till?

Jag har också bestämt mig för att inte sola, jag får hoppas på lite vårsol innan dess så att jag kan få lite rosiga kinder istället.

Idag är det sju veckor kvar och bara tre veckor kvar till jag ska fota min secret box! Det börjar dra ihop sig

• Fröken Strössel

Godmorgon tjejer!

Jag ser ofantligt mycket fram emot påsken. Nu äntligen kommer mycket falla på plats, vissa saker är svåra att fixa på avstånd så efter helgen kommer vi kunna bocka av en hel del.

Har suttit lite med festhäftet de senaste dagarna och börjar faktiskt bli klar, känns bra! Några gästpresentationer som måste fyllas ut och vår tidslinje ska vi också fylla på lite men på det stora hela börjar det bli klart!

Har också hittat en skräddare som ska justera klänningen lite, fick stort förtroende för henne och ska även sy upp en underkjol hos henne.

Om sex veckor åker vi ner till Skåne och sen är det bara några dagar kvar till bröllopet. Nerver!

• Fröken Strössel

Hillena skrev 2010-03-30 09:02:39 följande:

Fröken Strössel - skulle man kunna få smygkika lite på ditt festhäfte? Känner att jag har sån idétorka när det kommer till detta. Vill ha ett roligt festhäfte som gästerna faktiskt uppskattar och inte bara läser vad det står om dem själv i.
    Känner mig inte riktigt redo att dela med mig av det än men detta har vi med:
    - En test som hälsar alla gäster välkomna
    - Meny
    - Gästpresentationer med bilder på alla gäster
    - % av gästerna
    - Fakta om brudparet (typ att vi äter 13kg mörk choklad per år etc.)
    - En tidslinje varvat med bilder
    - Tack vare... (Tack vara S har J lärt sig använda solskyddsfaktor osv.)
    - Utdrag från låtarna som spelats under vigseln
    - Praktisk info som taxi tex.
    - Avslutar med ett tack.

Vi har bilder på oss lite här och var i häftet.

Vi har bestämt att inte ha med några allsånger eller lekar. Det komemr säkert bli spontana visor men vi vill inte ha med det i häftet.
  • Fröken Strössel

moule - vi har också OSA imorgon och väntar på svar från 17 personer (av 47st bjudna). Många vet jag kommer för de har bokat boende men ändå, jag är förvånad över hur svårt det ska vara att officiellt lämna svar.

Tycker inte att det är vår uppgift att ringa runt till de som inte svarat men kommer göra det ändå under påsken.

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Vad söt du är Martina som undrar var jag är

Bröllopsplaneringen har kännts tråkig ett tag så allt har legat lite på is men nu är det bara tre veckor kvar och dags att sätta igång igen. Det mesta är faktiskt klart, lite detaljer som ska ordnas bara och sen såklart mycket att göra precis veckan innan när v i är i Skåne.

Har säkert missat hur mycket som helst, vilken fart det är i tråden!

Cia - Jag tycker att Martinas förslag om att ge dem till honom några dagar efter bröllopet blir bra. Vänta tills ni landat lite och ge dem vid ett tillfälle som passar.

Jag skulle ju fotograferat en Secret Box i söndags men fotografen sitter fast i Spanien. Nu har vi bokat 2 maj istället så jag hoppas att det blir av då. Angående ombyten så ska jag ha tre olika sett med underkläder. Ett vitt, ett svart och ett ceriserosa. Jag kommer även att ha min slöja med mig samt den skjorta som mannen ska ha när vi gifter oss (svart). Sen ska jag ta med mig lite udda trosor som jag vet att han tycker är fina som man kanske kan ta någon bakifrån bild i eller så. Fotografen rådde mig att ha med lite olika så att det hellre fanns för mycket än för lite att välja av.

Vi kommer inte filma vårt bröllop, fotografering får räcka.

Jag måste säga att jag är supernöjd men vårt val av toastmasters, känns som att de kommer styra upp middag och fest på ett jättebra sätt. Vi kommer inte behöva tänka på något alls!

Imorgon ska min man iväg på svensexa (håller tummarna för att flygen går som de ska så att han inte behöver åka bil ner till Malmö). Han har ingen aning och jag känner mig jättebusig som är med och planerar Är så himla glad för att hans vänner styrt upp något rejält, tror inte han förväntar sig det.

Hoppas att ni får en fin torsdag!

• Fröken Strössel

Jag blev också hippad igår! Hade verkligen en helt fantastisk dag. Det plingade på dörren fem i åtta när jag ligger och sover. När jag kommer upp ligger ett brev innanför dörren och står en väska utanför. Hade en kvart på mig att packa och sen skulle jag hoppa på t-banan in mot stan. Sprang runt mellan olika platser där det fanns nya uppdrag. Tillslut mötte tjejerna upp mig och vi åt brunch tillsammans. Efter det blev det Pole Dance och Strip Aerobic och sen massage och bubbel & bastu. Sen väntade en supergod middag och fest. Det var så himla bra allting och de hade till och med vårt färgtema i ballonger, servetter och sjöjan jag fick på mig osv. Fick veta att de planerat sen i januari, jag blev så rörd att jag fällde några tårar. Känner mig fantastisk lycklig idag!

• Fröken Strössel

Ja lycka till alla ni som gifetr er imorgon!

2 veckor kvar för oss, helt galet! Tänk när vi satt här för mer än ett år sedan och inte hade koll på något. Snart är det dagt tjejer

• Fröken Strössel

Jisses, nu börjar det verkligen närma sig! Rapsbrud - Hur känns det, nervöst?

Igår sprang jag runt halva stan för att handla småsaker som vi måste ha till bröllopet, känns skönt att kunna stryka av några saker på listan.

Jag fotograferade min Secret Box i söndags och sitter nu och går igenom bilderna, är så himla nöjd! Det var verkligen hur roligt som helst att fotograferas, en riktig egoboost!

Om ni vill se ett litet smakprov finns det här
    http://adorablemoments.se/blogg/?p=428

Vårt vardagsrum börjar se ut som en lagerlokal, har börjat ta fram allting som ska med ner till Skåne för bröllopet, är himla orolig att jag ska glömma något!

Jag börjar i alla fall bli nervös nu!

Snuttfia - Klänningen var jättefin!

Vårbrud - Vi tar med ris och bubblor, just nu försöker jag hitta någon fin korg att ha de i.

Bluebride - Ja gör så, gå till Kicks och be dem om råd. De är ju ofta jättekunniga och kan hjälpa dig med att köpa bra basgrejer. Om du inte sminkar dig annars kommer du se jättefin ut med lite mascara och läppglans. Tror inte du behöver så mycket mer faktiskt. Angående fotograf så betalar vi 4000 och då är han med oss i ca. 4 timmar och vi får alla bilder digitalt. Det är en gammal skolkamrat till min sambo så vi får kompispris.

• Fröken Strössel

Tack jaao

Sköldis: Då skulle jag köpa en present till dem istället. Vet inte hur gamla de är men en flaska fin skumpa är alltdi uppskattad. Presentkort på en bra restauran kanske?

• Fröken Strössel

Så härligt att höra om dina sista förberedelsen rapsbrud! Lycka till nu imorgon, hoppas att du får en fantastiskt rolig dag!

• Fröken Strössel

Lycka till alla ni som gifter er idag!

• Fröken Strössel

Nu är festhäftena klara, så himla skönt! Vilket pill det har varit!

Provade min klänning igår och det kändes jättebra, är väldigt glad för det för jag har gått och haft lite småångest över den nu i några veckor. Men nu känner jag mig redo att gifta mig!

• Fröken Strössel

Vi har inga sånger alls.

Jag är också lite orolig över vädret, vi ska ju gifta oss utomhus! Och så hoppas jag att askmolnet bestämmer sig för att flyga bort. Vi ska flyga ner till Skåne och vi har gäster som flyger in från USA och Stockholm så hoppas på fritt luftrum nästa vecka.

• Fröken Strössel

Härligt att höra att ni haft så lyckade dagar! Nyfiken på bilder och mer detaljer!! Grattis alla nygifta!

• Fröken Strössel

Håller tummarna för er Kattpoet!

• Fröken Strössel

Ananias - Åh vilka fina bilder, jätteroligt att se!

• Fröken Strössel

Nu har vi anlänt till ett kallt och regnigt Skåne. Jag är också lite upprörd över vädret men försöker att inte tänka för mycket på det. Vi skulle gift oss utomhus men med den prognosen som är för lördag så kommer det inte gå. Alternativet är inte alls lika bra men som många sagt, vi blir gifta. Jag känner mig nog mest frustrerad eftersom jag vet hur jäkla vackert det skulle kunna blivit men nu kommer det istälet bli i en lite småtråkig lokal.

Aja, allt annat känns iaf jättebra. Vigselförrättaren som vi träffade igår var helt fantastisk, fotografen verkade ta vädret med ro och ska ge oss två olika upplägg, ett för spöregn och ett för uppehåll, maten är beställd, tåtorna på g, personalen verkade kunnig. Ja, allt flyter faktiskt på nu

• Fröken Strössel

Nu är jag gift! Vi hade en helt fantastisk dag från morgon till sen natt. Jag mådde så bra hela dagen och pirr i magen blandades med tårar och skratt. Vi hade ösregn hela förmiddagen och i början av fotograferingen men sen slutade det regna och efter vigseln när vi skulle gå ut kom till och med solen, lite för bra för att vara sant.

Det är svårt att beskriva känslan av att stå framför alla man älskar och ge en kärleksförklaring till den jag älskar mest av alla. Min man gav sin först och tårarna bara rann, det var så vackert! Några vänner till oss spelade gitarr och vi trodde att låten skulle vara aukustisk men mitt i började de sjunga och då kom tårarna igen, så himla vackert!

Middagen var också underbar med mycket tal och spex.

Jag kan ärligt säga att ingenting kunde blivit bättre. Jag gick runt i en lyckorus hela dagen och kan fortfarande börja gråta när jag tänker på hur bra allt var.

Grattis alla ni som gifte er i helgen och till er som har det farmför er säger jag bara, njut!!

• Fröken Strössel

Längtar efter att se alla bilder, har lagt upp den enda vi har nu

• Fröken Strössel

SNuttfia - Roligt att se! Fina bilder

Svar på tråden MAJ 2010 del 5