Inlägg från: moule |Visa alla inlägg
  • moule

MAJ 2010 del 5

Cia: Det går säkert bra, men jag kommer ihåg hur besvikna vi blev när vi budgav men aldrig vann. Det är hårt eftersom man flyttar in i huvudet..

Men nu bor jag i Malmö och häromkring är fastighetsmarknaden helt sinnessjuk, kanske är bättre där du bor!

För en timme sen kom en kille från DHL till mitt jobb och lämnade ett paket till mig, det är min brudklänning som kommit ända från Kina! Jisses vad jag längtar tills jag slutar så jag får gå hem och öppna det...

• moule

Nu har jag öppnat!

Den var jättefin där den ligger på sängen!! Verkligen välgjord!

Nu måste jag bara vänta 1,5 timme innan mamma kommer så jag kan prova den, behöver hjälp med snörningen...

Lovar att lägga upp bilder!

• moule

Ja, nu ligger det bilder ute.. =)

Jag är jättenöjd, det är lite mer Moulin Rouge än planerat, men vaddå då, då får det väl vara det, eller hur...

Jag har fått en inbjudan till "skattjakt" för att fira närmsta vännens födelsedag den 1 Maj. Låter mycket misstänkt som en möhippa, eller vad säger ni? Rökridå, eller ska man ta med sig present?

• moule

Vi har OSA imorgon och saknar svar från 14 personer (6 sällskap)

Vi hade planerat att skriva ut festprogram i helgen, för att vi har så mycket att göra framöver.. Vad gör man?

Är det min uppgift att jaga mina eventuella gäster??!?

• moule

Hej Tjejer..

Tack för alla snälla kommentarer om klänningen, själv sitter jag och har lite funderingar..

Klänningen jag beställde skulle vara en lätt midsommarnattsdröm med flygande chiffon och spets. Klänningen som kom är jättefin, men det är verkligen en BRUDKLÄNNING! Skittung och i princip omöjlig att dansa i...

Svara ärligt - ser jag utklädd ut? Det kändes inte så när jag hade den på mig, men nu har jag kollat bilderna tusen gånger och tvekar lite.

Funderar på att ta den till en sömmerska och ta bort det tunga lagret med satin ur kjolen så den bättre överrensstämmen med planen men vad säger ni, hade ni vågar böra pilla i den? För den är ju fin som den är, bara inte helt rätt. Tänk om sömmerskan tabbar sig...

Vad tycker ni?

• moule

Jossie; Tack, jag ska göra så! =) Tror inte du har tittat på just denna, för den har jag ritat själv... haha..

Jag får ta hit en kompis o prova igen, kommer inte i snörningen själv... =)

• moule

Nu fungerar det att se dina bilder.

WOW vilken klänning, urcool! =)

• moule

Oj vad skönt med 4 dagars ledigt i påsk, vi har haft ett rikitgt bröllopsmaraton och kommit riktigt långt i allt fixandet.

-Var och provade bröllopstårtan, supergod!
    -Skrivit ut alla festprogrammet. Många rosetter blir det...
    -Limmat fast spetstyg på 120 konservburkar *puh*
    -Skrivit ut placeringskort

Nu känns det som om det mesta är på gång, och vi kan slappna av lite... 46 dagar kvar! =)

• moule

Glömde ju att jag beställt blommor också!

En brudbukett med Ljusrosa pioner och två limegröna orchideer är beställt. Blommorna behövde lite tid att slå ut så jag skall hämta dem redan på onsdagen, vilket låter toppen i mina öron eftersom jag ska binda buketten själv.

• moule
    l8ol skrev 2010-04-06 17:45:03 följande:
    Å vi har beställt min ring idag, och bestämt tårtan - den blir nåt över det vanliga :))Se här: sotsaker.blogspot.com/
    Jisses vilka fina tårtor!! Nu ligger de alldeles för långt från skåne, men får jag fråg vad de kreationerna kostar per bit?
Svar på tråden MAJ 2010 del 5