Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 5

@ar100522:
    Jag orkar inte heller alltid. Tar det i omgångar. Ibland, som just nu, faller andan på och jag gör en miljard saker (känns det som). Ibland gör jag inte ett skit utan ligger på soffan och käkar ostbågar och kolalr på gamla Beck-filmer på min lilla lediga tid...

Min blivande man säger att bröllopet blir av med eller utan ett miljon fixade detaljer så vi har en ganska relaxad inställning till det här.

• Avalon75

Vi funderar just nu mycket på körschemat för själva festen.
    Efter bröllops"valsen" bör man väl spela ett par tre låtar till som är dansvänliga så att man kan dansa med sin far/mor, bestmannen med tärnan etc. . Vilka låtar ska man välja då? Hur resonerar ni?

• Avalon75

Vi vill gärna ha bröllopsdans+cirka två danslåtar till. Innan bandet drar igång, men vet inte vilka låtar vi ska välja...
    Vilken typ av låtar kan man ha om man väljer att ha det som vi gärna vill ha?
    Alltså inte för smöriga, men ändå "dansvänligt" - OBS! Inget dansband!

• Avalon75

Har funderat så det knakat här och kommit på Bo Kaspers Orkester och Daniel Lemma. Ska försöka hitta låtar med dem som kan funka.

• Avalon75

Själva bröllopsvalsen är klar sedan länge. Det är danserna som ska följa på bröllopsvalsen som är problemet...

Daniel Lemma är alldeles alldeles underbar! Hela året går jag och längtar till hans årliga julkonserter på Nef... Sagolikt...

• Avalon75

NU är gästboken inköpt!
    Blev en svart/vit med svarta sidor + vit metallicpenna till det.
    Blir nog bra.

• Avalon75

@Tattoo:
    VAR har du köpt dina fina röda skor?

• Avalon75

Mitt smink och hår kostar:

Hår: 700 kr/timme, beräknat 2 timmar
    Smink: 750 kr

Totalt cirka 2100 kr.

Tärnan kostar cirka 1400 kr.

• Avalon75

@Tattoo:
    Jag ska till frisören den 22 mars och gå igenom med slöja och allt, men en tanke jag har är att göra en uppsättning som finns på bilden som heter "Detta är vackert..." på sidan 2 i mitt galleri.

• Avalon75

Jag har börjat få skopanik för övrigt. Efter en ordentlig brudklänningsprovning helgen har jag insett att jag inte kan ha tilltänkta ballerinor, utan måste ha några med klack. Nu blir det till att leta.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5