Inlägg från: majsan801 |Visa alla inlägg
  • majsan801

MAJ 2010 del 5

Haft en heldag i bröllopets tecken. Jag är ju mammaledig och sambon tog semester. Så dagen började hos frisören med konsultation. Det kommer bli såååå bra. Enormt nöjd riktigt kul var det. Sen åkte vi ner på stan och valde ny ring till mannen då han hunnit ångra sig. Sen till papper och köpte allt material till servettringarna och festprogrammen. Sen hämtade vi stora sonen på dagis och tog båda barnen till polisen och skaffade pass till dem. Har ju bytt efternamn på dem och fick igenom ändringen förra veckan. Härligt med massor av saker att bocka av....

• majsan801

Hmm suttit och skurit ut materialet till servettringarna och inser nu att jag inte vet hur jag ska vika själva servetten. Hmm tåls att fundera på.

• majsan801

Fast inte när man har en stor servettring på. Äh blir nog något enkelt.

• majsan801

Haha och jag har inga..

Kattpoet skrev 2010-03-18 10:05:52 följande:
    Åh då kan du göra piktyxan, svärdet eller spiran!Märks det att jag har många gamla husmors böcker?
  • majsan801

Hmm jag har bokat till kl9 men måste åka från stan redan kl 12 och då ska jag ha hunnit blivit sminkad med. Nej får nog ringa och be om 8.30 iaf. Vore ju kul om man hann med att äta åtminstone en korv i farten till lunch med haha. Har 1h och 15min resväg till vigseln och då ska vi fotas kl13.30 senast och så ska jag ha hunnit få på mig klänningen. Hmm det här går inte alls märker jag.

• majsan801

Tattoo...är det bara jag som uppfattar det som att han nästan bara fotar modeller. Jag tänker avklädda tjejer hmm. Fanns ju inga bilder i hans portfolio. Jag säger nja.

• majsan801

Lycklig mannen har äntligen köpt sin kostym därmed ett mindre stress moment för mig. Gilla gilla gilla saker som vi kan bocka av. Var och köpte en skrivare med så vi kan göra festprogrammen och vigselprogrammen själva.

• majsan801

Listor är kanon. Vi trodde inte vi hade så mycket kvar tills vi gjorde en lista ojoj.

• majsan801

Vårt osa är 11 april och ca hälften har svarat. Några nej har vi fått med vi bjöd 62st och jag räknar med att ca 50-55 kommer.

• majsan801

Jag tänker absolut jaga gäster som inte svarat när osa gått ut. För jag vill ju inte att det ska dyka upp folk som jag inte räknat med och inte köpt mat och gjort bordsplacering åt. Nej för min sinnesfrid jagas det.

Möhippa det har jag inte ens tänkt på. Kommer bli överraskad iaf tänker inte luska ett dugg. Men jag gillar inte att skämma ut mig och har sagt om så är fallet sätter jag mig på tvären som en sur 2 åring och går hem helt enkelt. Så det jag hoppas på är en middag och en rolig utgång, det är vad jag skulle uppskatta. Jag har ju 2 småbarn under 2 år med och ammar ju fortfarande så så blodigt får det ju inte bli heller.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5