Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Martinaa: Ingen aning om de är bra, men jag vet att i knallerian finns en skräddare i vart fall, dit tänkte jag gå och höra om nåt behöver ändras på min klänning. Ska även kolla om de kan pressa klänningen... Men hittar du någon som nån rekommenderar så säg gärna till, det är ju roligare att gå till nån man hört är bra än att ta en på måfå :)

• snuttfia

Jag funderar på att skippa solist... Vi har som ingen låt vi båda tycker är speciell och jag letar låtar och han säger nån oengagerad kommentar och jag börjar bli less. Gissar att solisten också vill veta i förväg vad hon ska sjunga och hinna öva in det. Känns bara jobbigt just nu med den biten... Jag tycker annars det är så fint med solist och det gör ju hela vigseln lite mer personlig men man kanske inte ska ha en bara för att man "ska" ha en... Eller? Kan man bara ta en låt som är ok och hoppas att den blir speciell ändå?

• snuttfia

Tack gympamamman :) Jag är så nöjd med kläderna själv, får se hur det blir när jag får hem dem Min klänning håller på att bli uppsydd av Landybridal och dotterns näbbklänning av Wedding Shop (båda Kinaföretag). Sonens väst och kravatt har jag fyndat på Haléns :) Allt till väldigt bra priser som en bonus. Nu ska bara sambon få lite kläder också men han är såååå seg och skjuter på det hela tiden. Vet inte om han inte vill vara fin eller om han bara tycker det är jobbigt att bestämma nåt... Hade jag varit värre kontrollfreak än jag är hade jag köpt nåt och sagt varsågod, skyll dig själv om du inte ids ta tag i det Men nu "påminner" jag bara honom ett par ggr i veckan så han inte glömmer... I mitt huvud påminner jag, i hans tjatar jag antagligen :-P

• snuttfia

Jag borde sitta och läsa artiklar nu, men istället sitter jag och bröllopssurfar. Gaaah! Tänk vad mycket man kommer att få gjort när detta är över Nu kom jag på att jag borde boka in spraytan och vaxning av ben, bikinilinje och armhålor innan bröllopet. Blev sugen på manikyr och pedikyr också, det har jag aldrig gjort... Sen tyckte jag att sambon också borde få manikyr och ansiktsbehandling och oooooj vad dyrt det blev när man började räkna ihop det... Haha, nä, riktigt så kul ska vi väl ändå inte ha det antar jag. men spraytan ska jag fasiken boka, då slipper jag stressa med solarium och sånt. Hittade ett ställe som gör det med airbrush och då borde det väl bli jämt och fint? Nån som har testat? min skräck är att jag skulle bli orange... hmmm... Undrar om man borde testa innan? Men då blir det ju snordyrt med dubbla behandlingar, man kanske skulle lura dit nån annan Sen är frågan om man ska kosta på sig vaxning också? Eller kanske manikyr? Pedikyr? Risken är väl att jag i nervositet petar ned minsa naglar till små stumpar, jag gör det när jag är stressad. Då vågar jag då rakt inte gå på manikyr... Hmmm... Får väl rådfråga sambon ikväll vad han tycker, jag kommer ju bara på mer och mer, känner mig som en galen bridezilla! Huvudsaken är väl ändå att man blir gift va? Men det skulle vara så kul att få känna sig riktigt snygg och piffad också en gång i livet...

• snuttfia

Vart tänkte du göra manikyr? Har noll koll på vad det finns för ställen... Hur långt innan ska man göra det, dagen innan eller?

Martinaa skrev 2010-03-04 13:46:24 följande:
    Jag ser manikyr lite som ett måste! Dina händer kommer synas. Folk vill titta på din ring, de tittar på brudbuketten och samma saker kommer bli förevigade på bilder. Då skulle inte jag vilja stå där med ojämnt långa och omålade naglar :PJag önskade mig presentkort på manikyr i födelsedagspresent så det kommer jag inte behöva betala *smart!*. I julklapp fick jag ett presentkort på frisörsalongen där jag ska fixa håret. Täcker inte hela kostnaden dock, men en bit på vägen iaf. Tips för er som fyller år innan maj!
  • snuttfia

Ayle, vilken jättefin klänning! Och gud vilken snygg figur du har, du är ju gjord för att bära brudklänning :D Och vilken söt liten brudnäbb jag såg där, den klänningen var ju underbar (näbben med såklart)!

Vi har bokat tid med feststället på måndag, jag fick friflipp igår och bråkade på sambon för att han är oengagerad. Ja, eller nä, jag bråkade nog inte på honom men nåt gjorde jag så han verkade mer engagerad sen. Tror han går och oroar sig för ekonomin hela tiden och ser bara kostnaderna och inte vad de egentligen är. Så jag tog fram en budgetgrej från nån bröllopstidning och då såg han lättad ut när han insåg att vi hade det mesta under kontroll. Så lyckades jag få honom att leta upp sin gamla kostym från när han brukade vara i england mycket och jobba, det är en snordyr kostym som hängt i garderoben i många år men den satt så fint och han var supersnygg i den. En kemtvätt och så har han sin kostym klar, då ska vi bara hitta en fin skjorta, kravatt/slips och kanske en näsduk till fickan. Han var skitsnygg såklart :) Men ärligt, ni som har män som sällan klär upp sig med kostym, ser de lika bortkomna ut i sina kostymer? Han hade hållning som ett litet barn som klätt ut sig i början, men det blir nog bra när han fått ha på sig den ett tag :)

Nåja, jag lovade att vi skulle räkna lite mer på budgeten i helg så blir han väl nöjd. Jag pratade med min pappa idag och han sa utan att jag sagt nåt om ekonomi att om inte pengarna räckte så var det bara att fråga så skulle de hjälpa till lite. Nu kommer jag ju inte att göra det hoppas jag, vi vill ju klara det här själva även om det är lite tight. Men det var ju snällt av honom att säga det ändå! :)

• snuttfia

Hanna, jag gillar första klänningen bäst, överdelen är såååå snygg :) Men den andra är också fin och båda klär dig jättefint! Mitt råd är att ta den du trivs bäst i för den kommer du också att se snyggast ut i. Man ser ju om man trivs i det man har på sig :)

• snuttfia

Rapsbrud, vad fina inbjudningar :) Ett bra samarbete helt enkelt

• snuttfia

a n n a: Vilka fiiiina smycken de hade! JAg blev sås ugen på kronan som hette björk, men med två ungar i hasorna kan jag väl inte direkt passera som oskuld ;) Passar inte riktigt stilen på klänningen heller men såååå snygg! OCh din tiara var ju supersöt också, väldigt stilren! Min pojke frågar hela tiden vad han ska å för klänning då. Jag har visat honom västen och kravatten och skjortan och han tycker att de är jättefina, men han kan inte riktigt förstå att han inte får ha klänning... Lite orättvist faktiskt, men jag säger att han får vara lika fin som pappa :)

• snuttfia

Gud, jag skriver som en kratta när jag har bråttom Sorry...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5