MAJ 2010 del 5
Sno den om ni vill, jag just skrev den.
Den fanns bara där i mitt huvud, någon måste väl använda den för mina löften är skrivna på engelska eftersom jag gifter mig i skottland.
Sno den om ni vill, jag just skrev den.
Den fanns bara där i mitt huvud, någon måste väl använda den för mina löften är skrivna på engelska eftersom jag gifter mig i skottland.
Tack, jag gillar att skriva, kanske märks på mitt namn.
Och man kan skriva egna löften som inte är så långa, man kan göra kortare och jag lovar er rösten kommer att bära.
Mitt hjärta tillhör dig,
min framtid lägger
jag i dina händer
Hos dig lovar jag att stanna
min trygghet är din famn
min hem är vid sin sida
Detta är skrivet ur minne, det är löften jag skrev till en vän.
Jag börjar känna mig fattigare och fattigare, alla har så svindyra presenter till sin karl, smycken hit och dit, bling och allt och bröllopsresor till månen och tillbaks.
Jag själv kämpar för att ens ha råd med ett par skor på min bröllopsdag.
Min klänning kommer vara vacker och är min dröm, men den är enkel grön och kommer användas igen.
Mina smycken, jo ringarna är ärvda, halsmycket givet av min far till mig vid 8 års ålder, örhängena en present från min karl och min hårsmycke kommer nog vara ett löv min farfar snidade åt min farmor.
Bröllopsresa?
Troligen inte, kanske 2 dagar hos mina vänner i Linköping, men just nu ser faktiskt inte ut som vi har råd.
Och just nu känner jag mig mer fattig eftersom jag inte kan vara med min vän som ligger sjuk i Portsmouth England.
Livet är tungt just nu men jag vet att i slutändan kommer det vara värt allt detta eftersom jag får min John oh ärligen jag skulle kunna gifta mig i en jutesäck och vara lycklig eftersom jag efter 3 år får honom.
anna , jo ibland känns som folk glömmer bort varför de gifter sig.
Hadde vi 60 000 tillövers skulle det ha endå sparat till vårat framtida barn.
Jag och min karl blev tillsammans 21 december 2009. förlovade oss 2010 1 januari och gifter oss den 22 maj.
anna, vi har känt varandra i 4 år snart, vi blev förälskade i varandra 3 år sen men vi bestämde oss att det var inget att satsa på och att om vi höll kontakt till ett minimum så skulle känslorna dö, vi hade lite fel och det märkte förra sommar.
Så jag dumpade mitt ex, hittade exet en ny flickvän och sedan bestämde jag och min karl, satsa till hundra procent.
Och alla fyra inblandade är goda vänner.
Idag fick min skotte stay upsen som vi hade beställt och mina strumpbyxor. De vita stay upsen är till första natten här i Sverige.
Jag lyckades hitta ett par strumpbyxor till en knubbrumpa som mig i blek hudfärg!
Skulle jag ha sunkissed i färg på mig så ser det smutsig och ture skinncolor ser solbränt ut...
Hanna, till bröllops dagen har jag svarta bomulls trosor, strumpbyxor, stabil push up.
Första natten i Sverige, korsett och vita stay ups..... ni får gissa vad vi ska göra i min smala 90 säng...
Min karl hade just panik över bröllopet och jag håller på att bli fnattig eftersom man tydligen endast skickar ut inbjudningarna till de som muntligt redan tackat ja till festen i skottland. ARGH!
Min karl är en DJ, han får göra spellistan, jag har bara bett om 3 Svenska låtar som jag älskar, Små gröna äpplen, Jag ger Dig min morgon, Om bara min älskade väntar.
Jag börjar känna att jag vill bara gifta mig, ingen släkt eller vänner där, jag vill bara få det gjort, ha det klart, är trött på allt som händer runt omkring oss just nu och att vi inte fysisk kan vara där och stötta varandra.
Igår så kom min karl ut till sina vänner och lite mer folk att japp han flyttar till Sverige och han ska göra en avskedsshow för radiokanalen han är DJ på.
Det mer ett avsked till skottland för här i sverige kommer han börja igen, vi har bättre bredband än där han bor.