Inlägg från: a n n a |Visa alla inlägg
  • a n n a

MAJ 2010 del 5

patrikoannika: vi kommer itne att göra det, främst för att jag är en snål smålänning som inte vill skänka meningslösa pengar till tidningarna, läser ngn såna annonser, egentligen? eller är det bara tidningslösa jag som inte begriper bättre :D

• a n n a

jag tycker det är så roligt att läsa era underklädesbryderier - speciellt när jag insett att med växande gravidmage är det inte lönt att fundera över korsett, gördel eller snygg behå - det får vara praktiskt och stabilt som gäller för min del :) tur att min blivande föredrar mig naken :D

• a n n a

Jag har fått en hel del oklarheter klara :)

Underkjolen till klänningen ska skapas i helgen som kommer. Tyg är inköpt och sömmerskan bokad. Jag ska ?bara? hitta min symaskin och dess attiraljer.

Barnen har fått klänning samt byxor, väst och skjorta. Bara skor, strumpor och underkläder kvar. Och eftersom de är så fina så kommer de antagligen att få vara näbbar. Men det vet de inte ännu ;) Sonen gick med på att ha svarta jeans, men bara pga en sak - det är Kitty Katmärke i glitter på bakfickorna :D

Samtal med prästen är bokat. Skönt.

Möte med sminkösen är bestämt och provsminkning ska ske i påskhelgen.

Den helgen ska vi även träffa han som är ansvarig för sabelhäcken. Vi har fått ja från fyra till sabelhäcken.

Vigselringen är beställd. Förlovningsringarna ska skickas för gravering samt storleksförändring av min.

Puh. Mycket gjort. En del kvar. Men det mesta ligger på Blivande Makens bord. Skönt :)

• a n n a

Sabelhäck är Den Blivandes vilja ;) det är militärer i högtdsdräkt som bildar häck med dragna sablar som vi som brudpar går igenom när vi kommer ut fr kyrkan...

För med bildlig förklaring:
    ellsater.se/kyrkan/slides/DSC_0461.JPG

• a n n a

Men, kattpoet, patrikoannika skriver att _hon_ inte älskar _sin_ kropp, det innebär ju inte att alla runda är fula. Jag gissar att "man-et" i sista meningen kan bytas ut på "jag".

• a n n a

Kattpoet - jag är oxå en blekis :) kommer inte heller att göra ngtåt min bleka hy, den är ju en del av mig...

• a n n a

vi följer inga regler vad gäller bordsplaceringen utan ordnar den efter hur folk är - vissa passar bättre att sitta nära varandra, kanske t o m bredvid varandra, medan andra roar sig bättre på "varsitt håll"...

• a n n a

pettan: vad härligt att läsa att han kommit hem till dig - som blivande officershustru så har jag verkligen stor förståelse för det du genomgår på hans missioner, tack för att min är inom flottan...de "jagar ju bara pirater" ;)

själva har vi landat i en hel massa nu under påskhelgen - de härligaste sakerna har varit brudbuketten som enbart kommer att gå på max 450 kr då jag bara betalar snittpriset per blomma - nice ju :) och hos sminkösen som gjorde provsminkningen i helgen fick jag veta att jag får sminkningen av henne :D rena rama julaftonen denna påsk :D

• a n n a

Min panik just nu är att kantorn som ska spela på vigseln inte hör av sig...jag har mailat henne två gånger, talat in meddelande på hennes telefonsvarare tre gånger och bett expeditionen meddela henne att jag söker henne...utan positivt resultat... Så idag mailade jag församlingen, henne samt kyrkohedern personligen och ifrågasatt agerandet.

• a n n a
    patrikoannika skrev 2010-04-12 19:43:43 följande:
    Min man och marsalken har också exakt samma outfit. Och just därför "ska" mannen ha blomma och marsalken ha näsduk. Så att man kan skilja dem åt.
    Ja, det kan ju vara bra så du följer med rätt man hem ;) *busbus*
Svar på tråden MAJ 2010 del 5