Inlägg från: a n n a |Visa alla inlägg
  • a n n a

MAJ 2010 del 5

Lärkan:

Vi gifter oss 15 maj i Karlskrona. Och jag är medveten om hur mkt kantorer kan ha att göra i dessa bröllopstider då jag jobbar inom Svenska Kyrkan, men jag tycker ändå hon kan säga "tack, jag har fått ditt mail, jag återkommer ca två veckor innan vigsel" (typ). Att mötas av tystnad är klart det värsta jag vet.

Men klart det löser sig! I värsta fall får jag väl övertyga vår ena solist om att spela, han är utbildad tillsammans med kantorn så det ska nog gå alldeles utmärkt :)

• a n n a

jahapp. pratade med organisten idag, hon ska ha semester 15 maj...och inte kunde hon svara på frågan vem som skulle ersätta henne...suck! men samtidigt; skönt att hon har semester så slipper vi henne :D

• a n n a

om en månad, nästan på timman, blir jag fru S :)

och jag har just sparat 6500 kronor till min och blivande makens bröllopsbudget :) redan tidigare har jag sparat närmare 2000 kr iom att sminkösen gör jobbet gratis :) idag fick jag veta att fotografen gör detsamma - hurra! det är underbart med begåvade vänner :D

• a n n a

dessutom - slog det mig just - gjorde jag en komplettering på min brudbukettsbeställning med två näbbuketter (både sonen o dottern ska ha bukett) och blomstersumman kommer att landa på 750 kronor

hur har jag lyckats få allt så billigt? :)
    kan säga att jag är mer än tacksam :D

• a n n a

vi ska oxå träffa prästen i helgen - det är en man jag jobbat med under många år, men nu var det längesen vi sågs så det ska bli dubbelt kul att få träffa honom :)

• a n n a

ananias - inte kul när man själv varit delaktig i busigheter :)

själv kommer jag att bli hippad på onsdag, jag vet datum eftersom de insåg att de var tvungna att fråga mig när jag hade tid pga barn, planering, blivande på annan ort osv...

men jag är inte ett dugg orolig - jag är mitt i graviditeten och de kan helt enkelt inte göra några dumheter med mig :D

• a n n a

moule - jag blev inte hippad igår, min kommer på onsdag istället :)

• a n n a

Moon River: det är rätt härligt skäl till att skjuta upp ett bröllop :)

• a n n a

jag har just gjort klart bordsplaceringen och passade på att skriva in gästernas matönskemål för att förenkla för restaurangen vid serveringen - bara två gäster som jag saknar matbeställningar fr, men det löser sig :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5