Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 5

Emsan: Fy så tråkigt och dåligt! Har du talat om för dom hur fåniga dom är? Det här ska vara den lyckligaste dagen i ert liv och början på ert liv tillsammans, kan dom inte bara lägga sina dumheter åt sidan och göra er glada genom att åtminstone vara sams fram till dess. Sånt här gör mig vansinnig! Jag hoppas verkligen att det löser sig.
    Och man får vara negativ ibland, man måste få ventilera så det är inget att be om ursäkt för.

• EmMagnus

Supersnygg klänning!
    Jag tycker du ska strunta i att du är lite smal, det är ju sån du är. Det var ju sån du var när din m2b blev kär i dig så det hade väl varit lite konstigt om du skulle ändra dig för att du ska gifta dig.
    Så tänker jag iaf, jag tänker inte banta bara för att jag ska gifta mig.

jaao skrev 2010-04-09 22:50:29 följande:
    Nu har vi valt smak på tårtan...eller ja, bakelser blir det hallon och passionfrukt, jag var skeptisk till kombinationen innan jag smakat men valde med den enbart pga att de passade bäst rent färgmässigt...haha, ytligt? Jaaa, men den var SÅ god och vi får bra pris eftersom min blivande känner killen som äger stället Har lagt upp bilder på min "krona" (som jag tokigt nog ska ha upp och ned) och mig i klänningen om någon är nyfiken. Har fortfarande panik för att jag är toksmal men...jag är ju det så vad göra.
  • EmMagnus

Jag blev också hippad igår, och jag var helt säker på att det inte skulle vara igår. Min blivande svägerska skulle nämligen till en kompis i Göteborg, men det var ju bara lur alltihop dom hade verkligen totallurat mig.
    Blev kidnappad och nästan ihjälskrämd kl 9 igår morse och sen bar det iväg till bastuflotte, så jäkla mysig start på dagen. Sen åkte vi in till Malmö och där blev det pole dancing, om ni inte har testat det så måste ni göra det. Det var det roligaste jag har gjort på väldigt länge, men det känns i hela kroppen idag!!!
    Sen blev det Laserdome, också superkul men efter poledancingen så var det liksom svårt att ladda om. Så duschade vi och en av tjejerna som är frisör fixade mitt hår så att jag var så himla fin och min blivande svägerska som är make up artist sminkade mig och sen bar det av till restaurang. Så avslutade vi med mat och vin på en restaurang och en timmas dans på irländsk pub, sen var vi helt färdiga hela bunten.
    Men vilken underbar dag det var!!!

• EmMagnus
    Josssie skrev 2010-04-23 15:14:56 följande:
    Iiih idag kom mina klänningar! Brudklänning och 4 tärnklänningar. De är sååå fina! Hoppas bara de passar också. Hoppade i brudklänningen och den verkar vara bra i passform men jag vet inte säkert förrän jag fått hjälp med snörningen. Men det ser lovande ut iallafall. Och jösses vilken kvalitet! Kan inte tro att jag betalt 1300 för den. Nu ska jag fortsätta med mitt festprogram. Hihi nu är det roligt igen. Är det förresten nån som vet om man kan få tag på typsnittet Bickham script till Publisher? Vet att det finns i InDesign, men har verkligen ingen aning hur man gör i det programmet. Har det inte på min dator heller för den delen men kunde få låna av en kompis.
    Jag vet att det finns en sida där man kan ladda ner typsnitt, men jag har ju helt glömt vad det heter nu. Testa att googla och se vad du hittar.

Jag testade att googla och hittade denna tråden från ett forum, den kanske kan hjälpa dig:

answers.yahoo.com/question/index

• EmMagnus

Martinaa: Jag håller med dig! Den låååååånga versionen tack

Idag har jag och tärnan gjort klart dom sista omslagen till vigselprogram och festprogram så nu är det bara att få klart innehållet också så är det inte mycket kvar sen. Jag har tänkt att vi ska ha lite gäststatistik i festprogrammen, jag har lyckats tänka ut några själv och snott några från en tråd här men är det nån annan som har några bra tips på vad man kan ha för statistik?

• EmMagnus

Cia: Det låter verkligen som en toppendag! Så härligt!

• EmMagnus
    sköldis10 skrev 2010-04-27 20:31:13 följande:
    Ska kavajen vara stäng eller öppen då snyggingen går in??
    Jag säger stängd, öppen har man bara när man sitter ner. Men nedersta knappen ska alltid vara öppen har jag för mig.
  • EmMagnus

Vi har varit och träffat våran kantor ikväll, en fantastisk kvinna!

Vi hade inga idéer om varken in-, utgångsmusik eller psalmer men med hennes hjälp löste vi allt. In blir det det Gammal bröllopsmarsch från Delsbo och ut blir det Du är allt som våra solister sjunger innan till piano och som vi sen går ut till orgel. Psalmerna blir nr 201 Nu grönskar det och 903 som är en nyare psalm med väldigt vacker text.

Jag är supernöjd!

Imorgon ska vi lämna in våra ringar för putsning och gravyr och hämta m2b:s nya glasögon så att han ser bra ut på bröllopet

• EmMagnus

Moule: Det borde vara förbjudet att göra så, nu blir man ju supermeganyfiken på vad som hände. Längtar tills jag får läsa det imorgon!

Jag har varit jätteproduktiv idag, blivande mannen steg upp kvart i sex i morse för att åka och spela golf och hunden väckte mig vid halv nio och sen dess har jag hållt på med bröllopsfixande.

Jag började med att köra in till kontoret och skriva ut vigselprogrammen. Det tog ju sin lilla tid innan jag hade fått sidorna i rätt ordning och inte upp och ner och sen skrev jag ut 80 stycken, skar dom i rätt storlek och skrev ut namnen till placeringskorten. Sen hem igen och vek alla programmen, så ska jag låna med mig häftapparat modell större från jobbet imorgon så att jag kan häfta ihop dom så att dom är helt KLARA, fantastiskt skönt.

Sen har min blivande svägerska varit här och provsminkat mig, blev superbra men vi måste hitta ett annat läppstift för det vi hade köpt var lite för rosa. Det ska gå i lite mer rött, men hon lovade att fixa det.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska göra klart placeringskorten när jag ändå är igång, det är ju bara en helg kvar innan bröllopet... Herregud, vad fort tiden går. Börjar faktiskt bli lite nervös nu...

13 dagar kvar
  • EmMagnus
    CiaLovesAndreas skrev 2010-05-04 09:45:46 följande:
    OT: Var och tittade på ett hus igår. Kändes faktiskt riktigt bra, så idag kommer vi troligtvis lägga bud. Försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju så svårt!
    Jag håller alla tummar för att det går er väg denna gången!
    11 dagar kvar!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5