Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 5

Galet, galet!!!!

Det är 2 ynka veckor kvar. Jag vill bara ställa mig upp och skrika STOOOPPPPP!!!! Det är går alldeles för fort och jag har alldeles för mycket kvar att göra.

Festhäfte, bordsplacering och vigselprogram tar ALL min tid just nu.... Det blir ju för fasikten aldrig klart. Tror vi har pillat på det sedan jul.... *suck*

Sedan så är det alla dessa detaljer som gör mig tokig. Det tar ju heller aldrig slut. I dag glömde jag att jag skulle köra inom floristen, när jag ändå var åt det hållet. Men när jag var i krokarna så hade jag glömt vad jag skulle göra. Sedan så inser jag att jag inte har gjort de där söta sockerbitarna som jag hade tänkt mig, har inte heller beställt såpbubblor, och inte räknat så att värmeljusstakarna och ljusen räcker. Toakorg har jag inte ens tänkt på... och det som jag så gärna ville ha.

Man får prioritera, det har jag insett. Men jag skulle hellre vilja att tiden stoppades några dagar så att jag hinner i fatt.

Ja.. det är ju ett heltidsjobb att planera bröllop,  i alla fall så här dagarna innan...

Fler än jag som tycker det ska bli "skönt" när det hela är över?

• patrikoannika

Här är en till som känner så där...

Det ska bli SÅÅÅÅ skönt när allt planerande och fixande är klart och över. Det ska bli vääääldigt, helt underbart att den 31 maj, packa väskan och åka på semester tillsammans med sin man och bara ta det lugnt och njuta.

Läääääängtar!!

(och läääängtar tills allt är över och man bara kan njuta av att var gift och slippa sitta och skriva festhäfte, beställa såpbubblor, hålla koll på vem som är vegetarian eller inte, hjälpa svärmor i klänningsval... etc. etc...)

• patrikoannika

Här hemma råder bröllopsfix.... Festhäftena nästan klara, toakorg inhandad och fylld, sockerbitar dekorerade, skavsårsplåster i skorna, toalettpapper med hjärtan fixade, såpbubblor i småflaskor beställda och agendorna till kyrkan snart utsrkriva.... Börjar sakta men säkert tro att vi kommer hinna....

• patrikoannika

Jag vet inte om det är bröllopsnerver eller vad. Men jag är så ledsen över väderbrpgnoserna inför helgen. I går grät jag när jag såg att det skulle bli ösregn. Regn, regn, regn.... Jag som hade räknat med sol, eller i alla fall uppehåll. *suck*

Det känns hopplöst....

• patrikoannika

Det som inte fick hända, har hänt.... Dottern har kräksjuka!!!!!!!!!!!!!!!

2 dagar kvar.... Det kan man hinna bli frisk på, va?!

• patrikoannika

Här är en till som är nygift och lycklig.

Behöver väl inte säga att vi fick en helt fantastisk dag, men det fick vi. När vi klev ur kyrkan så strålade solen upp och det var nästan som på film.

Kvällen flöt på bra, många fina tal och spex och jag kunde inte önska mig mer. Allt gick helt enligt planerna och festen blev helt perfekt. Imponerad öve personlen i köket så var sååå fina och duktiga. De var så stiligt, enhetligt klädda och lokalen fick vi till så den blev helt sagolik.

Hade inte kunnt drömma om en sådan här dag.

*lycka*

• patrikoannika

Några bilder finns i mitt galleri. Har inte fått några bilder från vigseln eller proträttfotografier av fotografen än. Men några bilder från festlokalen och när vi var hos frissan finns, bilder som vi själva tog.

• patrikoannika

Jag har nu lagt upp några bilder till!

• patrikoannika

jaao skrev 2010-05-18 13:25:25 följande:
    Grattis alla nya fruar! härligt att läsa om eran dag! Superfina kort allihop! :)Ingen som har en massa rosa/cerise dekoration som ni behöver bli av med?Jag har letat igenom hela stan utan framgång :(

Jooooooo... vad behöver du?!

• patrikoannika

jaao skrev 2010-05-18 21:11:01 följande:
      typ..bordsdekorationer av något slag

Jag har en massa konfetti i olika rosa nyanser. Stora som små. Diamantkonfetti, eller vad man kallar det. Sedan har jag en massa tygrosblad också i rosa.

• patrikoannika

Martinaa skrev 2010-05-20 23:23:30 följande:
    Måste fråga er en sak. Ska/har era män göra något åt sina naglar, eller har de redan fina? Min blivande är notorisk nagelbitare och jag synade dem ikväll och herregud så de såg ut! :P Jag vill att han ska ha fina händer också då de kommer bli fotograferade med, men han är inte så pigg på att gå och fixa en "mansmanikyr". Vad har era män fixat överhuvudtaget??

Om du menar fixat med sitt yttre så gick mannen och klippte håret, färgade ögonbrynen oc plockade dem. Vad beträffar naglarna så har han också bitit på sina naglar länge. Men sedan i julas ungefär så har han sparat. Han är jättestolt över sina fina naglar. Ha ha... Och jag är faktiskt imponerad över att han lyckats sluta. Så hans naglar var så fina så på vår stora dag.

• patrikoannika

Martinaa skrev 2010-05-22 11:46:47 följande:
    Här sitter jag och är "gräsänka" för sambon har blivit bortrövad av grabbgänget han också. En otroligt snygg bild på honom finns på min blogg för den som vill se! martinaa.bloggworld.se/ Så nu har jag hela dagen för mig själv. Blir lite bröllopsshopping och pyssel och förhoppningsvis lite tjejkväll ikväll

Ha ha ha... Ursäkta mig, men det var bland det fulaste jag sett... Ha ha... Sjukt likt!!!

• patrikoannika

Martinaa skrev 2010-05-22 16:16:23 följande:
    Vad säger du, den där snyggingen är min man!!

Ha ha....

Min man fick nätbrynja, läderbrallor och cowboy-hatt... Han var inte så snygg han heller...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5