Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

MAJ 2010 del 5

Ingen möhippa eller hennight för mig denna gången heller, förra gången trodde alla att någon annan gjorde den, så det blev inget.

Och jag har inga kvinnliga vänner i skottland.

• Kattpoet

Jag vinner på konstiga drömmar..... Jag drömt några nätter i rad att jag är i en kanot i ett Kambojiansk träsk och försöker hitta den perfekta frukten till bröllopstårtan...

• Kattpoet

En gång fanns det med något mjukt som vått gräss som hade vassa hullingar, jag vaknade till min katt bitandes min hand....

Drömmen är inte skoj och jag vaknar utmattad

• Kattpoet

Var på bröllop förra sommaren, ösregnade hela tiden utom när brudparet gick ur kyrkan.

Jag är orolig men det är för att jag sitter i Sverige och bröllopet ska hållas i Skottland.

Jag har 1 vecka att få allt att funka.

Och sedan ska min karl flytta hem till mig och Gud vet hur vi ska klara oss här.

Kattens omkostnader gick just upp med 50% och vi kommer behöva två busskort och ärligen tror jag inte att folk kommer ge oss några presenter för alla är lika fattiga som vi.

Så jag försöker se om jag kan få ner min egen matbudget till 15 kr per dag, det borde gå utan att äta nudlar.

• Kattpoet

I natt drömde jag att för att få John Svensk medborgare var han tvungen att leva som svensk i ett år... dvs bydgedräkt med knätofs som vardags kläder, fika två gånger om dagen , endast äta svensk husmans kost och prata om vädret med grannarna så fort han stötte på dem.

Ja just och så fick han lära sig att säga tack för att stå i kö....

• Kattpoet

Jag vågar inte göra en lista med min karl just nu, han har det inte så lätt just nu.

Men vi är stackare nu än innan.

• Kattpoet

Jo men i USA får flickorna veta att man är inget om man inte blir gift, det kvittar hur bra jobb eller utbilding du har, är du inte gift har du lägre status.

En amerikansk vän jag har här i Sverige, fick av sin far sin fond indragen så att hon skulle komma hem och gifta sig, hon var lastgammal enligt honom, hon var ju redan 23 och ogift!!

Jag frågade om hennes gamla klasskamrater, de kvinnliga var redan gifta och hon nickade , alla 24 i hennes klass hade redan gift sig och de tyckte så synd om henne att hon inte hade någon man.

Allt hon ville var att studera.... hon är fortfarande kvar här 4 år senare och har fått ett bra jobb och hittat en trevlig karl.

• Kattpoet

japp, i vissa områden är det som här och i andra känns det som 1930 talets sverige och vissa delar är det ännu värre.

SÅ det varierar ju men endå flickorna blir ju intutade från ung ålder att bröllopet är deras enda stora dag.

I sverige så är ju det studenten.

• Kattpoet

snuttfia, har du provat att göra pizzabullar till din son?

• Kattpoet

Idag köpte jag trosor att ha när jag träffar min karl igen.
    Jag hittade några som han så kommer gilla, jag misstänker nämligen att jag inte lär få ha kläderna på så länge efter han har kommit hem från jobbet...

Men det är mer en månad kvar innan han och jag ses.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5