Alexxxi skrev 2010-03-02 14:06:13 följande:
Jo det jag menar är att jag har regelbunden mens varje månad, har inte det nån betydelse? Fick för mig att har man redan oregelbunden så krånglar pillerna mer än om man har regelbunden.Jupp första mensdagen ska dem tas.
Det är väligt individuellt med östrogenfria preparat. Jag har samma problem som du med propprisk och får inte ha östrogen. Jag testade först Jadelle p-stav och hade mens nästan konstant. Sedan bytte jag till Cerazette som jag tyvärr mådde väldigt dåligt på, och återigen blödde jag jätteofta. Nu har jag hormonspiral och det funkar fantastiskt bra! Jag mår kanon, och efter tre månader med oregelbundna men ytterst sparsamma blödningar så blöder jag nästan aldrig. Jag har inte behövt använda mer än trosskydd då och då sedan juli förra året, och jag satte in spiralen i april. Vad jag vill ha sagt är att östrogenfria preparat är otroligt individuella och om du inte skulle funkar med cerazette, testa bara vidare! Jag trodde aldrig spiral skulle funkar efter mina tidigare erfarenheter, men det är kanon!