• Agnes A

Bästa väninnan äntligen förlovad - vad kan jag ge i förlovningspresent?

Bästa vänninan förlovade sig äntligen häromdagen, och vi ska möta upp dem på flygplatsen om någon dag och då vore det trevligt att göra det med en liten present av något slag (blir en liten middag också hemma för att fira dem).

Snälla, hjälp mig med en bra förlovningspresent till dem båda, gärna i prisklassen 200-400 kr.
    Jag har verkligen ingen som helst aaaaaning!

• Svar på tråden Bästa väninnan äntligen förlovad - vad kan jag ge i förlovningspresent?
  • aikidoaasa

En fin bukett är aldrig fel.

Annars något som de gillar tillsammans. Du känner dem så du vet vad de gillar.

• Agnes A

Ja, det är det som är problemet - de har ju allt!

• Rufsas

Typ en upplevelse eller presentkort på upplevelse?

• Ne11ie

Kanske en mindre upplevelse? En spa-dag eller hotellövernattning på något mysigt ställe för dem?

Om du har en massa bilder på dem så kanske du kan pyssla ihop ett fint album, med bilder på dem tillsammans och med bilder som har anknytning till dem och deras väg så att säga?

• iregnet2010

en flaska champagne som ni har kylt och när ni väl kommer hem skålar med dem i, ger festlig stämning och ett bra sätt att "fira" (om man nu dricker alkohol, annars är det lite misslyckat)

• passionsblomman

En spa-dag eller hotellövernattining är väl en ganska stor present och upplevelse ändå? I synnerhet för två personer?

När ni redan fixar med middag är det väl jättegulligt "bara" det. Ett par biobijetter ihop med ett fint kort och ord om kärlek och vikten av att ta sig tid tillsammans tycker jag låter som det skulle passa budgeten. Gillar de viner så kan en fin flaska vin vara jätteuppskattat-kanske en de kan öppna nästa förlovningsdag?

Ne11ie skrev 2010-03-02 16:15:08 följande:
    Kanske en mindre upplevelse? En spa-dag eller hotellövernattning på något mysigt ställe för dem? Om du har en massa bilder på dem så kanske du kan pyssla ihop ett fint album, med bilder på dem tillsammans och med bilder som har anknytning till dem och deras väg så att säga?
  • MaddeåMats

Jag gav min kompis ett ljus där det stod något i stil med till er båda, sen fortsatte det med en text om hur rätt de var för varandra och om skenet som de sprider omkring sig osv.
    Köpte det på ett ställe som heter Korthuset i Malmö men har sett det på fler ställen.....

• Moi mokulat

Ja champang låt bra eller blommor. jag skulle bli jätte roligt

• Ne11ie

Beror ju på var man bokar, behöver inte vara allt för dyrt, faktiskt.
    Men likväl lika trevligt, även om det inte är på lyxigaste och dyraste stället.

passionsblomman skrev 2010-03-02 18:34:27 följande:
    En spa-dag eller hotellövernattining är väl en ganska stor present och upplevelse ändå? I synnerhet för två personer?
  • passionsblomman

Nä, det har du föralldel rätt i men när ts efterfrågar present i klassen 200-400 kr undrar jag nyfiket var man får en spa-dag för det.

Ne11ie skrev 2010-03-03 09:27:05 följande:
    Beror ju på var man bokar, behöver inte vara allt för dyrt, faktiskt.Men likväl lika trevligt, även om det inte är på lyxigaste och dyraste stället.
  • kapellösa

Vad sägs om två stycken lite finare champagneglas, en flaska skumpa och en badbomb? Glasen kan vara antingen mer exklusiva, ett par speciella ni hittar i en secondhand eller om du är pysslig kan du måla eller skriva något tjusig på ett par ikeaglas.
    Det blir en romantisk upplevelse/gåva för de två och de har kvar glasen för fler romantiska tillfällen på tu-man-hand.

• Agnes A

Tack för alla tips!

Det blir dock att vi gör en förstoring på ett foto av dem som är taget i samband med förlovningsresan (de skickade lite foton till oss), framkallar det svartvitt och förstorat och ger dem det i en fin stor ram att ha hemma på väggen - vad tror ni om det?

Middag med lite bubbel blir det också väl hemma.

• Ne11ie

Låter inte helt fel, hoppas att de uppskattar den

Agnes A skrev 2010-03-03 12:54:44 följande:

Tack för alla tips!Det blir dock att vi gör en förstoring på ett foto av dem som är taget i samband med förlovningsresan (de skickade lite foton till oss), framkallar det svartvitt och förstorat och ger dem det i en fin stor ram att ha hemma på väggen - vad tror ni om det?Middag med lite bubbel blir det också väl hemma.
Svar på tråden Bästa väninnan äntligen förlovad - vad kan jag ge i förlovningspresent?