• popcorn o dip

Vart åka på bröllopsresa?

Hej!
    Vi sitter och funderar på var man skulle kunna åka på bröllopsresa, men vet inte riktigt.. Gärna lite sol och bad samtidigt som man kanske vill ha lite shopping, "kulturella" rundresor med mat, dryck och sånt. Ja vad finns det för ställen egentligen?

• Svar på tråden Vart åka på bröllopsresa?
  • Trasan99

Vi tänker bila i Italien. vi önskar oss bidrag till resan i present, vi får väl se hur länge vi kan vara borta och hur tjusiga hotell vi har råd att bo på...

• scimmietta

Vi ska också åka över jul och nyår. Det blir Australien och Nya Zeeland för vår del... Kan varmt rekommendera MyPlanet i Göteborg, fantastiskt kunnig personal!! Vi önskar oss bidrag till resan i present, hoppas vi får ihop det mesta så

• ar100522

Vi åker till New York - en vecka utan våra tre barn över nationaldagen!!!

• Steven och Johanna

Vi åker till Paris först. Sedan tar vi oss vidare till Korsika och Sardinien. Då får vi både en storstad och sol och bad (i början av september) Blir borta 10-14 dagar :)

• Doffsingen82

Vi tar bröllopsresa före bröllopet.... *hehe* Då får man den perfekta brännan till klänningen också Ett skönt brejk mitt i all planering.

Det blir en vecka på 5-stjärnigt all inclusive med barnen i Turkiet. Tror att det blir super

• popcorn o dip

Åhh vad härligt allt låter! Undra om man ska ta en jorden runt! :D Det skulle väl vara en bröllopsresa som heter duga!? Men får nog "nöja" oss med en "kortare" variant. Tack för alla tips som kommit in! Sen gäller det ju bra att bestämma sig också :) Kram på er i solen och glad påsk!

• Veronicaaug2010

Vi ska åka till Dubrovnik i Kroatien... verkar vara en riktigt romantisk stad..sen tog vi två veckor så vi kan åka ut till lite öar också..Kroatien ska ha en fantastisk skärgård har jag hört :)

• Pilvi

Jag startade nyss en tråd med en liknande fråga, såg inte att denna tråd redan fanns!

Jag lånar tråden (ursäkta popcorn och dip! :) lite och frågar efter tips på soliga, lugna och romantiska destinationer då man reser i juli 10 dagar!

• Pilvi
    eldstad skrev 2010-03-02 21:16:08 följande:
    Vi ska åka på kryssning på Nilen i Egypten är det tänkt. Jag har gjort resan förut och gillade den verkligen. Sedan tänkte vi ta en vecka extra med sol, bad och shopping i Hurghada och då göra en utflykt till Kairo. Kan varmt rekommenderas, väldigt romantiskt och avkopplande.
    Vilken resebyrå använde ni? Hur mycket kostar det ungefär? Låter härligt!
  • Flodis Hjärtat

Funderar på Hawaii! Hmmm..men det finns så många ställen man vill åka till och det är så svårt att välja.

• Lorran

Vi bestämde oss för mexico en vecka för relax, spa, sol och bad.
    Har hittat ett UNDERBART hotell!
    Därifrån flyger vi till San fransisco några dagar och bilar sen till Los angeles och efter några dagar upp till vegas för att gifta oss igen (på skoj då, kanske elvis eller drive through wedding....hehe). Från vegas gör vi värsta tripen ner till Dallas (24 timmars bilfärd så vi stannar kanske i Phoneix, tucson eller el paso ay ay ay) och från dallas flyger vi till New york och tar sista veckan där.
    Reslängd: 3-4 veckor
    Pris: Min själ och alla mina sparpengar...AND I LOVE IT!

• popcorn o dip

:D låna på bara! Kul att det händer lite i tråden eftersom vi fortfarande inte lyckts bestämma oss :D

Svar på tråden Vart åka på bröllopsresa?