Nu vet jag inte vad som hände. Satt och skrev ett inlägg och helt utan förvarning så laddade sidan om, så nu får jag börja från början.. -suckar-
Anywho, vad jag skrev var att jag inte skulle se TS "skuld" som en egentlig skuld för bröllopet som sådant, i enlighet med vad många andra här har skrivit. En oförutsedd utgift för ett tandläkarbesök är något som kan drabba alla och kanske inte heller någonting man kan skjuta upp hur lätt som helst, beroende på vad besvären beror på. Jag tycker att det är stor skillnad på att å ena sidan låna pengar för en hemresa pga en oförutsedd utgift och att å andra sidan ta ett större lån för att bekosta hela eller stora delar av kalaset.
Vi ska spara, spara, spara. Vi vägrar att ta något lån för att bekosta vårt bröllop, då anpassar vi hellre våra utgifter efter vår budget om det skulle visa sig att vi inte hinner spara ihop det vi behöver för att ha det som vi planerat. Då får vi strukturera om, helt enkelt. Inga bidrag heller, vad vi vet, så därför utgår vi från att få bekosta allt själva. Men vi har ganska lång tid kvar, dock pluggar vi båda två, så vi håller tummen att vi lyckas spara ihop allting i tid för att slippa "göra om" planerna.