Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Skuld?

Hur mycke sätter ni er i skuld pga av bröllopet?

Vi kommer hamna 3000 kr i skuld till mina föräldrar, detta är biljetterna hem från Skottland, allt annat klara vi nog av.

Jag anser visserligen inte att man ska gifta sig för lånade pengar men vi måste ju komma hem och orsaken att vi inte hade pengar var en tandläkarräkning.

• Svar på tråden Skuld?
  • Kattpoet

KatjaB. KRAM, det sägs göra ont.

Jo vi försökte hålla vår budget med, eftersom det finns en flytt i räkningarna med.

• Kattpoet

Ränta, mina föräldrar kräver att jag ska vara lycklig som ränta, det är snällt, men det måste betalas tillbaka inom ett år annars har inte mina föräldrar ett fungerande badrum.

Jo, jag ahr också sett folk som tar lån, en kompis mor lever på existensminum för att betala av näst yngsta dotterns bröllop.

Det var ett 200 000 kr kalas med en 20 000 kr klänning och allt betalades av brudens föräldrar. Brudgummen som har pengar, jag menar denna killen har gott ställt och visste om hur fattig familjen var lät dem endå betala...

Ibland när man ser folks bröllops budgetar och smekmånads planer så börjar man bara undra, hur mycke är lånade pengar.

Jag är fattig, jag vet det och detta kan göra mig mer fattig, men jag kommer vara rik på kärlek.

• Kattpoet

Jag betalar 150 kr i början av månaden och har jag något kvar i slutet så blir det 100 kr extra till mina föräldrar, det så vi gör just nu.

Både jag och min karl vill ha ett litet bröllop, vi vill inte lägg ut en massa för just en dag, vi har ju ett liv tillsammans som kommer kosta pengar.

Och hellre sparare vi undan lite för de framtida barnen än spenderar allt nu, om vi kunde så att säga.

Svar på tråden Skuld?