• ALLIMA

Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?

Vår 6-åriga dotter kommer vilja ha egen blombukett. Hon ska hålla 2.5-åriga lillebror i ena handen. Tycker ni han också ska ha en liten bukett? Vad ser/blir bäst? Åsikter tack!

• Svar på tråden Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?
  • Superstarfia

Mitt tips är att isåfall ha blomsterkorg.. jag hade när min mamma & pappa gifte sig en liten rund korg med samma blommor som i mammas bukett satta i oasis.. superfint.. lillebror hade en likadan och vi var ungefär i dina barns ålder.. :)

• passionsblomman

Det kan ju vara viss sannolikhet för att lillebror vill ha lika som storasyster. Men likväl kan det ju häda att han vägrar ha något alls. Blomkorg är bra, den tål att vevas lite med och är lätt att ställa bort. Alternativ som också finns är ju coursage som pappa eller en näbbkäpp, dvs en liten käpp som dekoreras med blommor.

• fruMe

Det som illafall är bra, är att de har NÅGOT att hålla i handen, bukett eller en liten korg kvittar, men att ha NÅGOT!
    Det håller dem "lugnare"

• ALLIMA

OK. Tack för tips! Jag får fundera vidare då...

• fruMe

Det var faktiskt hon som ska göra min bukett som tipsade om det... Jag hade inte heller en tanke på att vår son skulle ha något i handen. Han ska dessutom få den stora äran att överräcka sin pappa ringen!!!! Ett tips från en kompis var att sätta en bit färgglatt paketband som en ögla om ringen OM UTIFALL ATT HAN TAPPAR DEN... Kul att ligga på alla fyra o leta liksom :)

• TheSecret

Jag hade tänkt att min 1 åriga dotter skulle ha en liten bukett men när jag tänker efter lär hon inte hålla i den alls. Tänkte att man istället gör ett armband till henne med den sortens blomma jag ska ha i min bukett, så sitter den förhoppningsvis där den ska :)

• JessicaJnsson

Jag har faktiskt tänkt "armband" även till tärnan...
    Hon bör nog ha händerna fria för att hålla min bukett, son och dotter...

• ayle

Mina barn... pojkar på 4 och 5 år ska gå på varsin sida av våran lill tjej på 2 år. Pojkarna ska ha varsin blomster käpp och lill hönan ska ha en liten blomster korg

• Flotten

Tänk i genom det där med näbbkäpp, var på ett bröllop där killen absolut INTE ville ha någon "pinne" och till slut så rappade han till den andra näbben med den, stor kalabalik och tandagnisslan!

• Skuggan

Jag var inne på att dotterns skulle bära en liten, men liknande bukett som jag har. Men jag har nog lagt ner den tanken. Hon är bara just fyllda 2 vid bröllopet och det känns inte så troligt att hon kommer bära buketten då, snarare plocka isär den.

Om hon vill hålla nåt så kan vi kanske fixa fram en ensam blomma som hon han ha i handen och som det inte gör så mycket och hon dissikerar under vigseln.

Svar på tråden Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?