Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?
Vår 6-åriga dotter kommer vilja ha egen blombukett. Hon ska hålla 2.5-åriga lillebror i ena handen. Tycker ni han också ska ha en liten bukett? Vad ser/blir bäst? Åsikter tack!
Vår 6-åriga dotter kommer vilja ha egen blombukett. Hon ska hålla 2.5-åriga lillebror i ena handen. Tycker ni han också ska ha en liten bukett? Vad ser/blir bäst? Åsikter tack!
Blomsterkäpp hade min lillebror när vi var näbbar åt vår syster! Mina grabbar ska inte ha nåt sånt vad jag har tänkt på än i alla fall!
Jag har sett pojkar som inte håller i nåt alls. Om man tänker på bestman så håller inte han i något heller utan bara tjejerna. Men de är såklart upp til var o en.
Jag har flera gånger sett att näbbarna har var sin heliumballong istället för blommor. Jättegulligt och lätt att matcha med färgtema.
hahahah fast man kan nog slåss med en näbbukett också om man är på det humöret
mina barn (pojke 4 och flicka 7.5 år) ska ha varsin näbbukett med tre röda rosor...i blomsteraffären tyckte de att pojken skulle ha bara en röd ros och när jag frågade varför fick jag till svar "han är ju pojke" - what?! pojkar kan väl oxå hålla i blommor?! så jag bestämde såsom min vilja är :)
Hejja a n n a!!!! Vad LESS jag är på alla vuxnas regler runt vad pojkar får ha! Jag brukar när de står i butikerna och ska ha en tuff kaktus till den lille killen och en minikrukros till flickan faktiskt ifrågasätta det som florist. Med lite lagom ton men så att det kanske väcks en liten tanke ändå...
a n n a skrev 2010-04-16 09:20:31 följande:
Vi ska ha två, eller tre, näbbar. /Vet inte om den ena kommer vara för liten, vi får se om hon vågar gå in i kyrkan utan sin mamma.
Men de två vi har är i femårsåldern, en kille och en tjej. Jag hade funderat på en korg med sidenrosenblad till i alla fall tjejen. Min florist som är helt underbar och går och fråga om det mesta föreslog en blomsterkäpp till killen eller blomsterkorgar till dem båda. Problemet är om killen börjar veva med käppen, kanske inte blir någon hit. De "måste" ju inte hålla i något heller, det kan ju vara alldeles lagom att hålla varandra i handen och koncentrera sig på att gå in i kyrkan. Som min florist sa så finns risken att de tex glömmer att kasta rosenblad om de ska ha korgar med det. :)
Trevlig helg på er!
www.maxiander.se/
Får man lov att slänga rosblad i er kyrka?
I mina jobbkyrkor får man inte, oavsett om det är konstgjorda eller riktiga. Anledningen? De riktiga bladen ger märke i stengolven och mattorna och sidenrosorna är inte lätta att plocka upp när 100 personer vandrat över dem, de liksom biter sig fast i mattorna.Jag säger det här bara så att ni inte lovar barnen något som de inte får lov att göra sen.
Vår treåriga näbb håller nog helst ett paket med salta kex i handen Men det kanske blir en liten bukett eller något som han kan dra efter sig. Såg en bild där blomsterflickorna drog i långa band där det var sydda stoppade hjärtan på andra änden. Sååå gulligt!