Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?

Vi ska ha två, eller tre, näbbar. /Vet inte om den ena kommer vara för liten, vi får se om hon vågar gå in i kyrkan utan sin mamma.

Men de två vi har är i femårsåldern, en kille och en tjej. Jag hade funderat på en korg med sidenrosenblad till i alla fall tjejen. Min florist som är helt underbar och går och fråga om det mesta föreslog en blomsterkäpp till killen eller blomsterkorgar till dem båda. Problemet är om killen börjar veva med käppen, kanske inte blir någon hit. De "måste" ju inte hålla i något heller, det kan ju vara alldeles lagom att hålla varandra i handen och koncentrera sig på att gå in i kyrkan. Som min florist sa så finns risken att de tex glömmer att kasta rosenblad om de ska ha korgar med det. :)

Trevlig helg på er!
    www.maxiander.se/

• Maxiander
    Flotten skrev 2010-04-16 16:15:02 följande:
    Får man lov att slänga rosblad i er kyrka? I mina jobbkyrkor får man inte, oavsett om det är konstgjorda eller riktiga. Anledningen? De riktiga bladen ger märke i stengolven och mattorna och sidenrosorna är inte lätta att plocka upp när 100 personer vandrat över dem, de liksom biter sig fast i mattorna.Jag säger det här bara så att ni inte lovar barnen något som de inte får lov att göra sen.
    Nej vi har inte lovat barnen något, vi har ju inte bestämt hur vi vill ha det än. har hört med lite präster som säger att konstgjorda blad skulle gå bra. Har inte pratat med "vår" präst än då vi inte fått namn på denne. Har funderat kring det men eftersom att de jag frågat innan sagt en sak till oss utgick jag från det. Vi får se hur det blir :) Bra blir det nog hur som, med eller utan rosenblad. jag förstår ju kyrkan om det skulle säga nej till det. Tack för varningen!

www.maxiander.se
  • Maxiander
    JollyO skrev 2010-04-17 18:10:40 följande:
    Vår treåriga näbb håller nog helst ett paket med salta kex i handen Men det kanske blir en liten bukett eller något som han kan dra efter sig. Såg en bild där blomsterflickorna drog i långa band där det var sydda stoppade hjärtan på andra änden. Sååå gulligt!
    det lät fint med band! kex är ju lite godare i och för sig :)

www.maxiander.se/
Svar på tråden Ska en 3-årig kille/näbb ha egen blombukett? vad tycker ni?