Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

Vilka smaker har er bröllopstårta?

Jag ska baka min tårta själv, och vi kommer att ha päronmousse och vitchoklad mousse i våran.
    Det räcker med två smaker om ni vill.
    sedan kan man ju välja om man vill ha sockerpasta eller marsipan, eller blandat.

Och sockerpastan finns ju även den i smaker. vanligast är ju dock naturell som inte smakar mycket och så finns den som vit eller brun med chokladsmak.

• Cherrygirl
    angelasbrollopsyra skrev 2010-03-08 21:19:50 följande:
    Tack för alla tips... inte för att det gjorde mig klokare på vad vi själva ska välja =) Vad har ni beställt er bröllopstårta?
    Jag ska baka min egen tårta.
    Det blir en trevåningstårta där varje avsatts står på den andra, så den sitter ihop.
    Sedan blir det vit sugarpaste uppe på och så rosa rosor och rosa kantband runt varje våning.
  • Cherrygirl
    Bellatrix1982 skrev 2010-03-09 19:58:13 följande:
    Jag ska också baka vår tårta. Det blir en mousse-tårta bestående av chokladbotten, limemousse och björnbörsmousse. Vit sugapaste uppe på och så kanderade violer och mynta/citronmelisse blad ovanpå. Ev ett görnt eller lila siden band runt om.
    Ska du ha vanlig sp eller Choklad sp till?

jag funderade på det med sidenbandpå tårtan faktiskt, för det ger ju ett fint lyster.
    Men sen kom jag på att då måste man ju klä av det innan man börjar skära i den och det kändes lite trist.. Men det är väldigt fint!
  • Cherrygirl
    Bellatrix1982 skrev 2010-03-10 16:17:27 följande:
    Det blir nog vanlig sp, var det tänkt. Finns det sp som är smaksatt med choklad fast den ändå är vit?
    Japp, den ser precis likadan ut fast den smakar choklad.. Jätte smidigt! ;-P
Svar på tråden Vilka smaker har er bröllopstårta?