• Malin och Joel

Vad kostar en bukett med rosor?

Jag funderar på hur jag vill ha min bukett och tror jag har fastnat för en liten rund bukett med röda rosor (säg 10-15 st) och lite brudslöja. Vad tror ni en sån kan kosta?

• Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?
  • Cherrygirl
    FiaLottaoälsklingen skrev 2010-03-08 15:29:36 följande:
    Tycker inte 20-25 kr är speciellt dyrt för en ros, tvärtom! tänkt på att någon ska odla rosen, blomstergrossisten ska köpa den och få den fraktad till sig, sen ska butiken köpa den och få den fraktad till sig och sen ska den snittas och tas om hand för att hålla så länge som möjligt - en lång och kostsam procedur
    Nee det är sant, när man ser det på så vis så blir det ju inte så dyrt.
    men det jag menar är att det är storskillnad från typ hötorget.. Hihi
  • 20th century fox

det är förbannat svårt med rosor tyvärr. Man kan inte säga något om man inte vet datumet när personen gifter sig. I måndags t.ex. när det var internationella kvinnodagen så blir alla rosor helt plötsligt superdyra!!! För alla i hela världen vill ha rosor.
    Aqua rosor som brukar kosta 25-30 kr låt helt plötsligt på 50 kr!
    Det är inte ens en speciellt stor ros.
    Blommor är dyrt, det är en lyxvara, och ibland blir det tyvärr lite extra dyrt pga av efterfrågan.

• Eva72

Ska också binda min bukett själv. Hittade en super länk
    ">

hoppas den fungerar. Jippi för hötorget:)

• bruden i skogen

Och ännu dyrare nu då man fick slänga blommor i kenya för att de itne fick landa här....

• a n n a

jag betalar 750 kr för en brudbukett på 10 rosor och två näbbuketter med 2 rosor i vardera samt en ensam solros :) kanonpris tycker jag!

• uppochhoppa

Om ni har två florister i brudföljet borde de väl ha lite koll?
    Annars skulle jag också räkna typ 25-30 kr rosen för att vara på säkra sidan!

Jag tänker precis som du, men kanske ska ha in några andra blommor också, men för mig ska jag mest hålal i blommorna under cermonin, säg 30 minuter och sedan ha med på lite bilder... inget jag vill lägga massa pengar på - de pengarna kan gå på fotografen eller till nagelfix istället! :)

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Bride2011

Eva72 skrev 2010-04-21 22:39:43 följande:
    Ska också binda min bukett själv. Hittade en super länk www.youtube.com/watch hoppas den fungerar. Jippi för hötorget:)

Vi var inne på samma idé, köpte rosor på Hötorget och tränade enligt instruktioner på Youtube. MEN! rosorna där håller ingen kvalitet alls! Man får verkligen vad man betalar för och även om man tycker att det verkar lätt att binda en enkel rund bukett, så blir det inte lika bra som på bilderna Har hittat en bra florist som tar 350:- för en rund tärnbukett (m.a.o. en enklare och mindre variant av en brudbukett) med rosor. Inte värt att chansa och köpa "billiga" rosor och binda själv när man kan få en garanterat vacker bukett för det priset!

• lolca

Min bukett bestod av drygt 25 rosor (bild i mitt galleri). Betalade 1200 för den.

• Hemligt2010

Jag ska ha en liten rund bukett rosor i vitt och rosa med texasgräs. Utöver det ska jag ha 10 extra vita, 10 extra rosa  och två buntar björngräs till dekorationer och detta ska kosta max 1000 kr enligt min florist.

• Philippine

Lollo: vilken florist? Systrarna?

• lolca
    Philippine skrev 2010-04-26 19:48:49 följande:
    Lollo: vilken florist? Systrarna?
    Nej, den floristen jag köpte blommor hos har tydligen lagt ner
    Men jag tror att man kan få samma pris för den buketten hos Griftegårdens blommor (blomsteraffären som ligger vid kyrkogården vid Kaserngatan, Malmslättsvägen
  • LJochMH

Jag ska köpa mina rosor på torgen i min stad..... jag ska bara ha vita rosor... kolla in på youtoub så fixar ni det själva.... tycker det är för dyrt med att en florist ska binda enkla buketter...

• Eva72

Bride2011 skrev 2010-04-26 18:28:14 följande:
      Vi var inne på samma idé, köpte rosor på Hötorget och tränade enligt instruktioner på Youtube. MEN! rosorna där håller ingen kvalitet alls! Man får verkligen vad man betalar för och även om man tycker att det verkar lätt att binda en enkel rund bukett, så blir det inte lika bra som på bilderna Har hittat en bra florist som tar 350:- för en rund tärnbukett (m.a.o. en enklare och mindre variant av en brudbukett) med rosor. Inte värt att chansa och köpa "billiga" rosor och binda själv när man kan få en garanterat vacker bukett för det priset!

Bride 2011 vilken florist är det som tar 350kr? Jag bor rätt långt ut så jag tänkte att vi skulle slippa åka iväg på bröllopsdagen för att uträtta massa ärenden. Jag ska nog testa 1 gång i alla fall, ska ändå göra en bukett och ge bort. Få se hur det går. Viktigt är ju hur man tar hand om dom på vägen. Men som sagt du får gärna dela med dig av vilken florist som tar 350kr, för det låter som min variant av bukett. Ha de gott

Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?