• Varmiz

Singel gäster....????

Jag gör våra inbjudningskort personliga dvs anger namnen på dem som bjuds in. Nu har jag fått ett problem, hur skriver jag till mina gäster som är singlar idag (5mån före bröllopet) men kanske har träffat någon när det väl är dags?
    Vi har räknat med att de har en "dejt" i antalet gäster.Finns det något bra sätt att formulera detta i inbjudan?

2ex på hur det nu är skrivet...

Inbjudan

Lisa Svensson
    Inbjudes härmed att med er närvaro hedra vigseln mellan...

jmf med
    Mikael & Christin Larsson
    Inbjudes härmed att med er närvaro hedra vigseln mellan...

• Svar på tråden Singel gäster....????
  • Varmiz

Pälsboll: Jag vill inte ha det på det sättet. Jag och min blivande man var på min bästa väns bröllop där jag var tärna endast 3 mån efter att vi träffats. OM mina idag singelgäst träffar ngn är det upp till denna att känna efter hur pass seriöst detta förhållande känns. Jag litar på deras omdöme att inte släpa med ngn bara för att inte komma som singel.
    Så jag räknar med att de har ngt sällskap att ta med men om inte är det en bonus för oss vad det gäller kostnaden.

Vill gärna ha några fler förslag på vad jag kan skriva till dessa singelgäster i inbjudan?
    Tackar på förhand.

• Varmiz

Tack för förslagen. Jag kommer att göra som (har inte räknat) de flesta och bara skriva namnen på den bjudna singeln. Vi kommer ju att träffa dem alla innan det är dags (idag 5 mån kvar) så som ni skrivit kan jag prata med dem om detta.

Kramizar och Lycka till Alla.

Svar på tråden Singel gäster....????