Inlägg från: Skimmra |Visa alla inlägg
  • Skimmra

14 augusti

Kan tipsa om att Kajsa-Stina Åkerströms "Av längtan till dig" går i tretakt och passar sig alldeles utmärkt både som solo och som första dans-låt

Vi har inte valt solosånger än men tillfrågat en vän om han vill sjunga och spela något, och det ville han så han får frihet att välja låt. Jag skulle gärna vilja ha en tjej som sjunger också men de tjejer som är musikaliska är redan så involverade i bröllopet så jag tror att jag får fundera lite till.

Som första valslåt kommer vi att ha Hello Saferide "Get sick soon", supermysig låt verkligen.

Vilka psalmer skall ni ha?

• Skimmra

sandrabjerhag skrev 2010-04-27 09:56:02 följande:
    har också funderat på musiken.. vi har bestämt oss för du är allt med sonja alden, kärlekn förde oss samman ulf lundell, sen funderar vi på valsen vi har också funderat på det vackraste men är det en tretakts låt..??  

Och nej, Det vackraste går inte i tretakt, men man kan ju alltid göra om den till tretakt eller dansa i fyrtakt. Kanske det som Cherrygirl skall göra? {#lang_emotions_smile}

• Skimmra

Cherrygirl skrev 2010-04-27 10:25:26 följande:
    vi ska ha psalm 411 samt 181..

Vilka är det? Kan inte de efter nummer tydligen, haha

• Skimmra

Jag känner att jag måste fixa ett par skor ganska så snart eftersom min klänning är klar nu i början av maj och sömmerskan måste såklart veta hur lång den skall vara. Jag vill varken ha spetsig tå eller klacka som är högre än 5 cm så de flesta brudskor går således bort. Har ni några tips på var man kan hitta siden/satin-skor i Stockholm?

• Skimmra

Ledsen att addera saker till din "att göra-lista"

• Skimmra

Exakt tre månader idag !

Och nu har min klänning kommit! Är så exalterad och hoppas så att den skall vara fin. Tror ni att det finns möjlighet att köpa en från butik utifall att min klänning från Kina skulle vara en katastrof? Vet att butiksklänningar ibland har ruskigt lång leveranstid. Men som sagt, worst case scenario verkligen!

Sömmerskan skall sy dit öglor för knapparna i ryggen och sen skall jag dit för en första provning, skall bli sååå spännande

• Skimmra

soryd skrev 2010-05-16 15:20:00 följande:
    oj jag har ett litet problem den ena av mina tärnor är gravid o kommer vara i 8 månaden på bröllopet. är skit svårt att hitta en klänning som passar o man vet ju inte hur stor hon kommer att bli jobbigt.någon som har ngt tipps?

Välj något som enbart sitter "fast" över brösten, gärna med resår i (om bysten skulle bli mycket större) och som sedan faller med mycket tyg över. Om ni har en liten budget så finns det en hel del sådana klänningar att hitta hos ex H&M och Gina Tricot tror jag.

• Skimmra

Idag skall jag iväg till sömmerskan och prova klänningen, åååh så nervös jag är! Hade verkligen behövt ha moraliskt stöd från någon av mina tärnor men de bor 50 respektive 60 mil bort så... Känner också att jag gärna hade haft med mig fästmannen men han har inte fått se klänningen och mina planer är väl att han inte skall få se den på mig förrän vår bröllopsdag. Sen är det nog inte en bra idé att ha med honom på första provningen i alla fall för sitter den lite konstigt någonstans (som jag antar att den kommer att göra) så kommer ju den bilden att etsa sig fast i hans minne, och det vill jag inte! Jag har med mig den bh:n och underkjolen som jag skall ha på bröllopsdagen till jobbet men tyvärr har jag inte hittat några brudskor än. Var hittade ni era skor någonstans? Hur hög klack har ni? Jag har satt maxklack på 5 cm, mer orkar jag inte ranta runt i en hel dag och natt

• Skimmra

Cherrygirl skrev 2010-05-26 12:01:14 följande:
    Jag satte också maxgränsen på 5cm klack. Jag hittade mina på skopunkten. Funkar fint för mig! Tänkte att jag kommer nu säkert inte använda andra typ vita satinskor igen om jag nu skulle köpa det.

Jag har kollat på de stora kedjorna men de flesta skorna där är antingen vita läderskor eller om de är i satin så har de klack på ca 10 cm {#lang_emotions_undecided}

Har även kollat på Brandos och på Pernillas brudbutik samt gått till en "riktig" brudbutik men utbudet är knapert om man inte vill ha spetsiga skor

• Skimmra

Moi mokulat skrev 2010-05-27 08:11:03 följande:
    Jag ska lämna tillbaka mina skor. Det klämmer för mkt. De sa att de skulle töja sig men icke. Så nu har jag inga skor buuuuhhhuuuuuu

Åh nej! Hoppas att du hittar nya snart!

Jag beställde skor igår hos Matildas Fest samtidigt som jag provade klänningen, den var UUUUUUNDERBAAAR! Jag är så himla nöjd, förstår inte hur man kan få sin drömklänning för en tredjedel av priset det skulle kosta att köpa den i butik!! Så nu hänger den långt in i en klädkammare där blivande maken inte skall tjuvkika i väntan på den slutgiltiga provningen den 4 augusti {#lang_emotions_laughing}

• Skimmra

Jag tror det, eller så har de endast öppnat för de som köper klänning också? Leveranstiden är väldigt osäker men för oss som inte gifter oss förrän den 14 augusti så tror jag att det borde vara lugnt! Men maila och fråga

Lycka till!

• Skimmra

Kolla med Mejjan (hon som driver Matildas Fest) om hon kan lägga upp klänningen också så behöver du inte stressa för att din sömmerska skall på semester.

• Skimmra

Attans, får sluta anta att alla bor i Stockholm

• Skimmra

Vi skall träffa vår präst den 4 juli så drygt en månad innan.

• Skimmra

Jag har anlitat en makeupartist/hårstylist som gör hår och smink och vi har avsatt 3 timmar för det hela.

Svar på tråden 14 augusti