• pyrro

14 augusti

Känns som att det är väldigt mkt kvar att fixa. Klart är klänning, hår, make-up och ganska klart med maten.
    Kvar: Fest och vigselprogram, skor till mig och barnen, BMs kläder, tårtan trodde jag var klar men har nu fått signaler som tyder på att vi måste byta leverantör, buketten är någorlunda klar men inte övriga blommor, dukning etc etc.....puh

• pyrro

ungaföräldrar>> Jo vi bor oxå i en liten stad och prinsess är lite "standard", men alla gör moussetårtor om man önskar. Men det är ju inte som i dom större städerna att man kan provsmaka en massa och seå. Vi hade bestämmt vem vi skulle ta ifrån, dom skulle göra enligt våra önskemål och hade snyggast ställnig. Men så när vi pratade med hon som har hand om cateringen så sa hon att deras erfarenhet av det bageriet var att hälften av gångerna var tårtan jättebra och hälften inte alls bra....den chansen vill man ju inte ta. Men den som hon tipsade om har jag aldrig smakat från alls så det känns ju också lite osäkert.

35-40:- /bit ligger det på här.

Här är också mannens och sonens kläder helt oplanerat....hittade enn jättefin  kostym till lilleman, men eftersom han bara är 8 månader så känns det lite svårt att veta hur mkt han hinner växa så jag tänker avvakta lite. Dotterns klänning är klar men jättesvårt att hitta fina skor till henne-

• pyrro

Jag är också storlek större (beror ju vad man menar) men det var inga problem med klänningen, det fanns många att prova och man blir ju vacker

Min frisör hjälper mig med påklädningen för det kan jag inte fixa själv med snörning etc.

Idag har jag suttit och sytt fast små tygblommor på min 3-årings klänning så att den ska matcha vårt färgtema, blev superfint

Har även börjat fixa på en näbbkorg i silver som jag tror blir jättebra (och billig)

• pyrro

Hår och make>> 3700
    1700 för alltihop finns det då ingen i vår stad som gör det för....billigaste bara håruppsättning var ca2000

• pyrro

Vi köpte ringen samtidigt som våra förlovningsringar så det väntar här hemme i vapenskåpet
    Har funderat på det där med gravyren, hans förlovningsring ska ju också få ny gravyr, ska man göra det innan eller efter vigseln?

• pyrro

Vill inte räkna dagar blir så blandade känslor Man vill att sommaren ska vara för evigt....man vill att det ska bli bröllopsdag nu....att det inte ska bli bröllopsdag för att det är en massa ogjort....att det ska bli september för då åker vi på bröllopsresa....att det inte ska bli oktober för då är allt över och min barnledighet slut<

• pyrro

ca 2500 var det billigaste jag kunde få, men då betalade jag hellre 1000 extra för att få det på samma ställe och en erkännt bättre frisör

• pyrro

Inte ofta jag önskar att jag bodde i Stockholm men nu är ett sånt tillfälle. Hade bokat tårtan från ett ställe som skulle göra enligt våra önskemå (smak, utseende), fick sen höra att kvaliten var väldigt blandad därifrån och det känns ju inte så kul. Fick ett tips om ett bageri utanför vår stad som skulle göra dom godaste tårtorna (enligt vår catering-firma) så jag kontaktade dom......dom kan inte gör en sån tårta utan vill bara göra med marsipanlock har ni hört så dumt?! Så nu vet jag inte HUR jag ska göra....tårtan känns jätteviktig för mig

• pyrro

Niesan>> Det där med hur man upplever viktien är ju väldigt individuellt, som du säger en del gnäller över övervikt när dom väger 65 och det är ju svårt för oss övriga att ta
    Jag är också 1,60 och har vägt allt mellan 70 och 110 i vuxen ålder. När jag gick ner till 70 kände jag mig väldigt smal, var även då jag träffade min BM. 2 barn senare hade jag gått upp till över 100 igen. Nu är jag påväg ner och väger som du en bit över 80, känner mig inte smal....men det var helt okej att prova klänningar ändå. Du kommer att bli jättefin och dom i affären vet vad du passar i.

Svar på tråden 14 augusti