Inlägg från: Niesan |Visa alla inlägg
  • Niesan

14 augusti

Vi ska också gifta oss 14/8. Det känns som om alla i tråden har jobbat länge med att fixa saker till bröllopsdagen. Jag håller på med inbjudningskorten just nu. Lokalen och maten är klar. 

Kvar är klänning, vigselförrättare, ringar och buketten.

• Niesan

Nu har jag skickat ut inbjudningarna. De kommer i brevlådan idag till släkt och vänner. Det är ingen som har fått veta innan att vi ska gifta oss, så telefonen kommer väl att gå röd ikväll

Vigselförrättaren har inte bekräftat att han ska viga oss Börjar nästan få lite panik över det, även om det är två månader kvar... 

Nu måste jag ta tag i klänningbiten också, vilket nog inte blir det lättaste eftersom jag är av storlek större. Men det ska nog ordna sig.

Hur har ni tänkt förresten kring att göra sig iordning på bröllopsdagen? Tar ni hjälp av någon kompis eller gör ni allt själv? Hur lång tid kan det ta?

• Niesan

Nu har förrättaren äntligen hört av sig och sagt att han är ledig Jag ska försöka hinna iväg och titta på klänning denna vecka. Vet någon vad det kan kosta att hyra en klänning. Det känns onödigt att köpa en klänning för bara en enda dag tycker jag.

Hår och smink ordnar jag med själv. Jag ska hitta någon dekoration till håret bara, atningen en tiara eller någon blomdekoration eller något som liknar Prinsessan Viktorias hårsak som hon hade på lysningen.

• Niesan

Oj, det låter som en jobbig sits du har hamnat i!

Appropå naglar. Jag betalar 450 för mina, men det beror på att jag redan har långa naglar och att jag bara ska lacka om dem (vilket jag gör var tredje vecka ändå). Till veckan ska jag prova klänningar. Nu har jag dock fått dåligt självförtroende pga min vikt. I vanliga fall bryr jag mig inte om att jag är överviktig, men jag såg nyss ett kort på mig från igår och det var inte roligt Jag är inte en smal tjej som klagar på att jag väger 65, utan jag väger en del över 80 och är bara 1,60. Jag har inga problem med mitt utseende i vanliga fall. Jag tycker att det är konstigt att jag helt plötsligt bryr mig om min vikt.

• Niesan

Tack

Idag smet jag in i klänningsbutiken och tittade lite. Det finns ju hur många fina klänningar som helst Jag har faktiskt t.o.m. köpt skor idag och ska nog iväg och köpa underkläder också.

• Niesan

Ville bara säga att min oro innan i forumet angående klänningar var onödig. Jag har hittat min klänning

Svar på tråden 14 augusti