Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

14 augusti

Moi mokulat skrev 2010-03-15 21:14:43 följande:

På lördag ska vi beställa min ring och på onsdag mat.
    åhh vad härligt!

På onsdag ska jag åka till gbg och köpa underkläder och kläder till mannen.
    sedan blir det att beställa klänning nästa vecka
  • Cherrygirl

Det blir den vita med veck i fram på kjolen och svarta detaljer.
    Ja jag måste ju ha en torsolett innan så att jag kan få de "riktiga" måtten till när de ska sy upp klänningen.. Så det är bara shoppa.. Haha

• Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-16 22:01:54 följande:

Cherry ahhhhaaa jag vet inte om jag ska ha någon sånt. Vet inte om det går att ha korsett eller är bekvämt under klänningen
    Men det är skillnad på korsett och torsolette..
    En korsett snörar man i bak och så har den långa metall bågar i sig, lodräta. (kanske inte så skönt att sitta med under en hel middag) Hihi
    En torsolette där emot har oftast byglar för brösten och så är det vanlig hyskknäppning eller dragkedja på den.
    Så den är lite mera "bekväm" att använda.

Jag måste dock ha någonting under min klänning, jag har så stor byst, så det skulle se för hejjigt ut annars tror jag.. :-P
    Och axelbandslös bh funkar inte då klänningen är så låg i ryggen så den skulle synas..
  • Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-17 11:30:31 följande:

Ahhha jag har inte tänkt på den biten än. Jag har små och vill att de ska se större ut hihi
    Hehe.. Du får puscha upp dem ordentligt då! :-P
  • Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-17 12:01:48 följande:

Ja. Måste hitta någon underverks bh. hihi Nu ska vi iväg och klippa sonens hår hos frisör för första gången. Behöver kanske ett underverk då med.
    Haha.. Har du inte provat sån där tutt tejp någon gång då?
    kanske funkar fint!?

Ohh, lycka till!
  • Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-17 12:04:52 följande:

Nee ingen tutttejp. Tänkte på dessa andra slags bh som är av plast och silikon som är som någon båge. Hmm... svårt att förklara. Bara inte klänningen är för genomskillig.
    Ja det finns många olika varianter att välja på.. Tur e väl det ifs! ;-P
  • Cherrygirl

men hur vet hon det då? Har hon beställt någon därifrån eller sett den ifrån kina!?
    Eller är hon bara svartsjuk för att den är mycket billigare än hennes?

• Cherrygirl

Ok, men då vet hon ju inte..Hon har alltså inte sett det själv. Låter bara som att hon är svartsjuk tycker jag..

• Cherrygirl

usch vad tråkigt.. Humm..
    Jag ska ju beställa en klänning ifrån Kina och visst, jag tror inte att den är helt 100, det finns säkert något som kunde göras snyggare, men å andra sidan, det gör det väl alltid!?
    Jag tror allt att en Kina klänning kan få en att känna sig som en prinsessa ändå!
    Om man skulle ha båda klänningarna framför sig så skulle man säkert kunna se vissa skillnader, men när man inte har det!? Märker man dem verkligen så väl då?
    jag personligen tror ju inte det, men jag har ju inte beställt och fått min klänning ännu heller så.

• Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-24 07:00:07 följande:

Cherry jag vågar inte beställa nu. Jag är rädd för att jag inte ska bli nöjd *ledsen*Allt känns förstört.
    men usch vad tråkigt..
    Du vet ingen i samma stad som dig som beställt kina klänning då,så att du kan få titta på en?
    Annars så får du väl kanske se om du kan hitta den klänningen du vill ha i original och sedan kolla om det är rea någonstans, eller om du kan köpa den begagnad?
Svar på tråden 14 augusti