Inlägg från: Moi mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi mokulat

14 augusti

På lördag ska vi beställa min ring och på onsdag mat.

• Moi mokulat

cherrygirl: vilken klänning blir det?
    Under kläder har jag inte ens kommit till än.
    Svårt att hitta i denna staden.

• Moi mokulat

Cherry ahhhhaaa jag vet inte om jag ska ha någon sånt. Vet inte om det går att ha korsett eller är bekvämt under klänningen

• Moi mokulat

Ahhha jag har inte tänkt på den biten än. Jag har små och vill att de ska se större ut hihi

• Moi mokulat

Ja. Måste hitta någon underverks bh. hihi

Nu ska vi iväg och klippa sonens hår hos frisör för första gången. Behöver kanske ett underverk då med.

• Moi mokulat

Nee ingen tutttejp. Tänkte på dessa andra slags bh som är av plast och silikon som är som någon båge. Hmm... svårt att förklara. Bara inte klänningen är för genomskillig.

• Moi mokulat

Jätte ledsen. En tjej som har samma klänning som jag vill ha fast hennes är äkta säger att de inte kan göra den i Kina lika bra. Vet inte hur jag ska göra nu.

• Moi mokulat

Det är den klänning jag hade på mitt bröllop Skulle inte byta ut dragkedjan + knapparna som är där för en snörning - det förstör helheten med de vackra draperingarna eftersom de bryts så bryskt. (Det är en dold dragkedja på den men ska du beställa den via Kina så får du nog vara berädd på att de inte får draperingarna lika vackra som på orginalet, det är inte en "enklare" klänning

skrev hon

• Moi mokulat

Jag har läst gamla svar i trådar ang Kinaklänningar att de själva erkänner att de inte klarar av att få det lika snyggt. Det var när jag letade info/bilder om min klänning som jag ramlade över detta och tjejer som mailat bilder på Fanalen hade fått det svaret. (Vet inte om det var just på BT, kan varit varsom hellst även utländska sidor men några var svenska kommer jag ihåg).
    Eftersom jag själv sitter på ett orginal och kan kolla på det så ser jag också att det är rätt så komplicerade draperingar. Det är ju givetvis upp till dig men utgå inte från att det blir lika bra som på ett orginal - oavsett vilken modell du väljer. Man får trots allt vad man betalar för (jag har också köpt en Kina en gång och det är ju inte inärheten av de äkta men det beror ju på vilka krav man har ). Det här gäller ju inte bara La Sposa. Dessutom får Kina inte göra exakta kopior av orginalen.

• Moi mokulat

skrev hon nu när jag frågade henne

Svar på tråden 14 augusti