Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

14 augusti

nee det där med storlekar e ju alltid svårt. Du kan inte gå in i någon brud klänningsbutik i närheten av dig och pröva klänningar där, kanske av samma märke som du är ute efter så märker du ju om de är stora eller små i storlekarna.
    Sedan är det ju alltid bra att fråga om måtten på klänningen.

Hoppas att hon svarar, nu framöver då.

• Cherrygirl

ok.. ja då är det ju lite svårare e klart.. Humm..

• Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-30 20:55:31 följande:

Nu har jag beställt min klänning. Det blev en från Kina. Väntar bara på bekräftelse från dem om tyger och sånt.Känns läskigt att de inte svara eller skickar någotfast att jag betalat.
    Oj har du betalat innan?
    Det skulle jag nog faktiskt aldrig våga, jag betalar med postförskott när jag köper så dyra saker.
    så inget paket inga pengar.

Nu får vi hoppas på att det går fint då!
    vart beställde du ifrån?
  • Cherrygirl

Här har det varit väldigt tyst på senaste tiden, hur går det för er tjejer!?

• Cherrygirl

Jo då, här går det bara fint!

Jag har ändrat mig typ 711gånger om ring dock, så den har vi ff inte beställt! Haha Ska titta på ringar idag igen

Klänningen är inte heller beställd, för jag måste åka till gbg och köpa mig en axelbandslös bh först, har stor byst så det är specialbutiker som gäller. Men klänningen har jag bestämt och allt så det är bara måtten som fattas!

För övringt är det mesta bestämt och planerat redan, köpte skor till mig och dottern i helgen.
    Dotterns hela outfit e klar, samt min m2bs kläder också.
    Maten är planerad, vi ska ha buffe, med kött, fågel och fisk, sedan potatissallad och pastasallad till.
    Bröllopstårtan håller jag på att skissar på, ska baka den själv, kan bara inte bestämma mig vilken jag vill ha.. Hihi
    Solosånger till kyrkan e klara blir 2st.
    Ingångsmusik samt utgångsmusik är spikat.
    Brudbuketten och de andra buketterna har jag talat med tjejen som ska göra dem om i helgen och mina tankar fungerade tydligen bra! ;-P
    Har i veckan grejat med något som gästerna kan underhålla sig med medans vi fotar oss, så jag sitter nu och gör ett jätte korsord om oss brudparet
    Sedan har jag beställt en chokladfontän och choklad så gästerna får mingla och doppa jordgubbar, vindruvor, banan och marshmallows samt äta ostbricka undertiden vi blir fotade.
    Och lösa korsord då e klart.. Hihi
    Sedan har jag talat med salongen som ska fixa mina naglar innan samt göra mitt hår och mitt smink, så dit ner ska jag i veckan och tala med dem, spännande.
    Det jag är mest orolig över är att jag ska få långa naglar och det är jag inte alls van vid!! 
    De görs ju några dagar innan bröllopet och då blir det nog inte så jätte lätt att baka tårtan, men jag får kämpa.. Haha

Det enda vi har kvar som jag inte har kollat nått på alls är transport från kyrkan (det skulle min m2b fixa) och transport hem på natten (Finns ingen taxi här)
    Samt hundvakt.

• Cherrygirl

Vi ska också ha två solosånger, vi har redan valt dock Det blir:

Björn Afzelius - sång till friheten (Du är det finaste)

Ulf Lundell - Kärleken förde oss samman.

Sedan så ska vi dansa till Cecilia Vennerstens - Det vackraste.

• Cherrygirl

vi ska ha psalm 411 samt 181..

• Cherrygirl

411 är ju en typisk bröllops psalm gud har omsorg om vårt släkte.

Sedan är 181 Nu är det morgon "Tänk att få vakna"

• Cherrygirl

Lägg ut en blänkar här i köpestråden på BT, det gjorde jag och fick tag i en jättefin klänning till dottern!

Jag har kvar att köpa ring, beställakläningen, köpa bh, så att ajg kan beställa klänningen.. Haha

Sedan är nog det emsta faktiskt klart..

• Cherrygirl

Hur ska ni göra, ska ni  fota er innan eller efter vigseln?

Vi ska fota oss efter och det är nog det enda jag funderar på..

Så att det inte tar jätte lång tid och att folk få jätte tråkigt undertiden.. Jag har knepat ihop ett stort korsord som jag ska sätta upp på väggen, men funderar på om jag ska ha något mera, samma sak på kvällen på festen, typ halva gänget av våra gäster är lite mera dansanta resten dansar inte alls! Så vad ska de göra?

Vi funderar på dart och typ singstar, men de som inte dansar sjunger nog inte heller tror jag.

Svar på tråden 14 augusti