• Kattpoet

Underbara Svärmor

Är det någon här som har en underbar svärmor?

Min är rena drömmen, rar, trevlig och lägger sig inte i förränn vi ber om hjälp.

Hon är mer engagerad i bröllops planerna än min mor, hon är hälsosamt nyfiken på mitt klädval och vilka blommor jag ska ha.

Eftersom hon är så älskvärd och trevlig, kändes det inte som ett problem att låta henne få laga bröllops middagen.

Hon är trots allt utbildad inom storkök, så hon borde klara det.

Jag har haft några mindre svärmödrar i mitt liv, men denna är bara ljuvlig.

Det känns lite sorgligt att hon behandlar mig mer som en dotter än min mor gör.

Men det skönt att ha någon verkligen bryr sig.

• Svar på tråden Underbara Svärmor
  • Superstarfia

Det låter som min svärmor.. ;)

• Katarina Michael

Samma som min, jag har med en helt underbar svärmor.

Mindre underbar mamma om jag ska vara ärlig. Precis som du säger så bryr sig min svärmor mer om mig än vad min mamma gör...
    Ska tilläga att min mamma bara är sån mot mig, hon bryr sig mycket mer om mina syskon...Alltid undrat varför?!

Chockade min syster i helgen som jag har bra kontakt med när jag berättade för henne att mamma bryr sig inte om mig, så menar hon klart att mamma bryr sig. Så jag frågade henne hur ofta mamma hör av sig till Mia (min syster) jo 3-4 gånger i veckan. Lika så ofta ringer min mamma min bror. Men mig ringer hon max 1 gång i månaden, till och med när jag precis flyttade hemifrån och bodde själv så ringde hon max 1 gång i månaden. Min syster blev helt paff, hon visste inte vad hon skulle säga, för vad kan de finnas för förklaringar som förklara varför min mammas beteende liksom....

• Kattpoet

Min mamma bryr sig mer om mina systrar men jag som vuxen förstår varför, jag skulle inte funnits och det var inte rätt tid att få mig. Så i min mammas hjärna finns 2 barn och så jag.

Jag skrev en dikt om min mor, min mor fann den och försöker nu bli min vän, vilket är skrämmande.

Och jag ska vara ärlig, jag trodde hon och pappi skulle komma till min bröllop, eftersom det inte är i Sverige.

Jag saknar min svärmor.

• fryser

låter oxå som min fast jag har en helt underbar mamam som alltid har ställt upp o kommer alltid att göra det.. vi är lyckligt lottade i våran familj som har så underbara mammor.

• BrideBecks

Härligt med underbara svärmödrar!
    Man får ofta höra den andra sidan av svärmödrar som inte våga släppa sin son helt till den nya kvinnan i hans liv.

Min svärmor är också precis som jag önskar; bryr sig och engagerar sig för min m2b och mitt eget bästa, men lägger sig absolut inte i våra beslut. Precis som min egen mamma.

• bruden i skogen

Numera har jag en sådan fin svärmor som man kan önska sej, ja båda mina svärföräldrar, Önskar så jag träffat dem för många många år sedan.

Men allt har inte varit på rosenmoln. De förra svärföräldrarna jag hade i nästan 30 år var itne alls kul. De lade sig i allt. Hur jag lagade mat, hur jag strök kläder. Hur jag gjorde i hus och trädgård. De kom till och med och drog upp alla mina fina rosor jag hade som klängde på väggen...
    Och en massa annat skit...

Så för mej tog det ett tag att släppa in mina nya svärföräldrar, för jag trodde så klart att alla bar sig åt som de gamla.

Roligt att läsa att ni här har det fint med era svärföräldrar, härligt.

• sun moon

Låter ju helt underbart. Tyvärr har jag inte det så med varken min egen mamma eller min svärmor.

Min mamma har aldrig brytt sig om mig, kanske är det så för mig också som kattpoet skriver för jag har fått höra att jag föddes typ när de skildes och kan ju då inte ha varit riktigt planerad :P
    Vilket är helt sjukt.

Svärmor kommer nog aldrig att förlåta mig för att jag tog hennes som fast han är 43år ;) Men jag bryr mig inte så mkt, mest hon som har problem med det. men det är tråkigt att lyssna på om och om igen. Detta gör ju också att man inte får någon nära relation till henne när hon försöker få oss att känna skuld för att hon är ensam.

• Sundance

Känns som att jag och svärmor nyss börjat finna varandra. Hon har blivit väldigt varm och go. Hon har alltid varit snäll och behandlat mig väl men sista månaderna har vi kunnat ha mer förtroliga samtal och skratta och skoja tillsammans. Hon engagerar sig i bröllopet på ett lagom sätt och erbjuder sig att betala lite. Kanske har hon nu börjat inse att jag är bra för hennes son och att jag tänker stanna och vara honom trogen och älska honom resten av våra liv.

• Kattpoet

Min mamma kunde inte få mer barn sa doctor och pappa använde kondom, jo det vet när jag gjordes, gissa om det blev shockade.

Jo jag har haft en svärmor som vägrade vara trevlig enbart för att jag inte var mor till deras barnbarn, mamma till barnet ogillade de svårt.

Och jag hade en som hakade upp sig på min vikt så mycke att jag spenderat mången fest med att spy på muggen utav stress.

Denna julen med min svärmor var första julen på några år som jag kunde äta i lugn och ro och jag fick till och med frågan om jag ville ha mer efterätt, som var specialgjord för mig.

Min svärmor gjorde till mig pavlova med jordgubbar och grädde, en av mina favorit efterätter, gissa om jag älskade henne mer efter det.

Min svärfar är också en pärla, han är artig trevlig, drar dåliga skämt och ärlig.

Svar på tråden Underbara Svärmor