• Kattpoet

Underbara Svärmor

Är det någon här som har en underbar svärmor?

Min är rena drömmen, rar, trevlig och lägger sig inte i förränn vi ber om hjälp.

Hon är mer engagerad i bröllops planerna än min mor, hon är hälsosamt nyfiken på mitt klädval och vilka blommor jag ska ha.

Eftersom hon är så älskvärd och trevlig, kändes det inte som ett problem att låta henne få laga bröllops middagen.

Hon är trots allt utbildad inom storkök, så hon borde klara det.

Jag har haft några mindre svärmödrar i mitt liv, men denna är bara ljuvlig.

Det känns lite sorgligt att hon behandlar mig mer som en dotter än min mor gör.

Men det skönt att ha någon verkligen bryr sig.

• Svar på tråden Underbara Svärmor
  • Jojjo82

Jag har världens bästa svärmor (och även svärfar )! De är som min andra familj nu när jag bor så långt borta från mina egna föräldrar (120 mil). De bryr sig lika mycket om hur jag mår som hur min man mår, de är intelligenta, roliga och genomsnälla människor som jag har kännt mig hemma med från allra första dagen.

• fru raring

Härligt att höra att det är fler än jag som har en underbar svärmor! Min mamma är också underbar, men jag har nog mer gemensamt med min svärmor konstigt nog.

Däremot har jag en svärfar from hell... :(

• HK8

Jag kan prata mycket mer med mina svärföräldrar än med mina egna föräldrar. Men jag älskar mina föräldrar. Bara det att de är så pass gamla, de är 65 och jag är 21, jag har mycket mer att prata om med mina svärföräldrar, som är mellan 40-50 år. liknande humor som de och så. Är där jäteofta och hälsar på, älskar den familjen. Min m2b:s syster är också en av mina bästa vänner :)

• scarborough81

Jag älskar mina svärföräldrar och mina föräldrar. De finns alltid där för både mig och min M2B. Vi har två familjer nu, men i själva verket är vi en stor familj... Längtar efter att bli en familj på riktigt.. :D

• KatjaB

Mina svärisar är helt underbara! Visst har jag blivit irriterad på svärmor någon gång men vi har pratat ut och löst det. Jag har bra kontakt med min mamma också, men det blir ju en annan sak. Min mamma kommer alltid vara min älskade mamma och på nåt sätt kommer jag alltid vara hennes lilla flicka trots att jag fyller 29 år i år. Men jag är yngst av 3 barn, så då blir det väl så.
    Svärisarna är ca 10 år yngre än mina föräldrar, vilket förstås gör skillnad på vad man pratar om och vad man har för smak osv.

häromdagen fick vi veta att svärmor och hennes mamma betalar maten på vårt bröllop. Helt otroligt gulligt av dem

• aikidoaasa

Jag tycker väldigt mycket om hela min sambos familj också.
    Hans mamma är så snäll och rolig. När vi varit utomlands med dem så kan hon och jag försvinna iväg på fika eller shopping och lämna de andra kvar på hotellet eller var de nu är och har en toppendag.
    Min mamma har också nra kontakt med henne och vi tre har vid några tillfällen varit ut tillsammans bara vi tre.
    Hans pappa är så mysig och rolig så honom trivs jag också med.
    Hans syrra är så som syskon brukar vara. Hon och jag kan också umgås bara vi två så det är kul.
    Släktingarna är underbara även de. Hans morföräldrar adopterade mig på direkten och vill att jag kallar dem för mormor och morfar.

Han gillar även mina föräldrar, brorsa och de flesta av mina släktingar. (de han inte gillar gillar jag ännu mindre så det gör inget. )

Så det känns verkligen som jag har haft en jätte tur med att gifta mig in i en bra släkt.

• jos2010

Jag känner också att jag kommer att gifta in mig i en underbar släkt. Tyvärr är kontakten med svärmor inte den bästa, men det beror mest på att hon inte har så bra kontakt med sina barn sedan hon träffade sin nya karl. Så min blivande har mycket närmare kontakt med sin svärmor. Mamma och pappa har nog varit som extraföräldrar åt honom.

Min svägerska är en härlig person, som kommer att vara toastmadame på vårt bröllop. Synd så bor hon i en annan stad då hon studerar. Och min sambos släkt är härlig, känner att hans kusiner är som mina egna eftersom jag inte har några egna kusiner.

• TheD

Om jag säger så här. Min fästman frågade mig (inann vi vcar förlovade) om mina föräldrar ville adoptera honom. Jag vet ingen som tycker om hans mamma. MItt smeksnamn på den damen är "Hagga/-n" Jag verkligen hatar henne. hennes son är vuxen vilket betyder att hon inte ska ringa och påminna om trappstädning, lägga sig i våra resor- hon är så jävla snål så de gånger vi har åkt fram-för-allt utomlands så kommer frågan:hur mycket kostar det då? och det är inte på et positivt sätt, utan bara klaga och gnälla. Plus det är så mycket mer. första julen vi var tillsammans önskade sig min karl en resväska, hans mamma:varför det? vad ska du med det till?....Jag berättade det förmin familj som började koka av ilska!! första gången min kille kom hem till oss/mina föräldrar så blev han så överraskad om hur mysigt en familj kan ha det. Han sa efter besöket att det hade varit mycket hemtrevligt, lugnt, inget gapande och skrikande. Som ni kanske har förstått så har vi olika familjer. Mina föräldrar har kramat min goseplutt fler gånger under de 2,5 åren vi har varit ett par än vad hans mamma har gjort under hans 28 år!!!! Det är sorgligt, skandal...JAG HATAR DEN HAGGAN!

Någon kommer säga omjag inte är orättvis men om ni skulle träffa henne och vara med hur hon behandlar barnen och hennes nya karl....Min mormor och farmor är yngre till sättet än hans mamma. Min mormorär bara 11 år äldre än hans mamma..han har en gammal mamma, ja eller om jag har en ung mormor men iaf.

Vi har bestämt att hon inte ärbjuden på bröllopet för hon har ALDRIG gjort något bra för sonen under hans uppväxt och då menar jag aldrig. Allt kan jag inte skriva för det är för personliga händelser......

:(

Men min fästman kommer jättebra överens med mina föräldrar!!!! :D:D

• Nove

Jag avskyr mina svärföräldrar, tragiskt men sant. Och jag är verkligen jättelessen för det, så otroligt tråkigt. Kan knappt se dem längre utan att må dåligt och gärna ett par dagar efter också.
    De hånar, kritiserar, ironiserar, och det värsta av allt jag tror de gör det för att de är avundsjuka på mig och min sambo, tyvärr.
    Jag märker också att jag är ett samtalsämne för lite skitsnack bland svärmor, gammelmormor och sambons syster. Då de gärna kommeterar och hånar samma saker fast vid olika tillfällen om mig.
    Och sambon vågar inte säga ifrån eller stå upp för mig mot sina föräldrar då DE blir otroligt sura för kritik!!!

• Moi mokulat

Min svärföräldrar är underbara, men de försöker inte ens.
    Mina föräldrar vill träffa oss och sitt barnbarn ofta, men de verkar inte bryr sig. Tror de skyller allt på oss.
    TYvärr umgås vi mer med mina föräldrar eftersom svärisarna inte försöker träffa oss. Skyller sen allt på oss. Känns det som.
    Lata kanske.
    Men när vi träffas så har vi jätte kul, men vi får bjuda in oss själva till dem.

• NiVi

Min svärmor är också underbar! Hon är omtänksam och så där "lagom" intresserad av allt i vårt liv! Hon ställer upp båda som barnvakt och med goda råd! Hon är en stöttepelare! Min egen mamma är precis lika underbar men på ett annat sätt! Hon är lite "rivigare" och mer brutal i sina råd men finns alltid där! Det gäller bara att sortera bort lite

• Kattpoet

Jag skulle inte ju nu klara mig om det inte vore svärmor, hon har fått tagit över hela planeringen av festen, om det blir en bröllopsfest, annars blir det en avskedsfest eller födelsedagsfest...

Något blir det, i nu läget är det hon som håller oss flytande.

• Lyckliga013bruden

Vad härligt att få läsa om alla snälla svärföräldrar för engångsskull.

• Mörk Ängel

Förlåt för min nyfikenhet, men hur menar du?

Kattpoet skrev 2010-04-02 10:47:20 följande:
    Jag skulle inte ju nu klara mig om det inte vore svärmor, hon har fått tagit över hela planeringen av festen, om det blir en bröllopsfest, annars blir det en avskedsfest eller födelsedagsfest...Något blir det, i nu läget är det hon som håller oss flytande.
    Min svärmor är jättegullig. Hon lägger sig inte i vårt liv alls, nästan lite lite kan jag tycka. Men det är för att jag är van vid en överbeskyddande mamma

Hon gillar mig och jag gillar henne. Hon till och med grät när hon såg att vi förlovat oss.

Överhuvudtaget så trivs vi i varandras familjer. Vi kommer från ganska lika familjer och min fästman trivs bra med min bror och jag trivs med hans syster.
  • Uppsalabrud2010

Min svärfar är ok, min svärmor är från en varmare del av underjorden. När vi berättade att vi ska gifta oss så fräste hon "det får vi väl allt se hur det blir med det". Lätt en av de mest osympatiska människor som jag har stött på!
    Hon tycker inte ens att hennes egna barn ska få presenter om de inte firar jul och födelsedag hemma hos henne. Kramar dem näsan aldrig och ger mer kärlek åt deras utekatt. Hon har aldrig under min och min BMs nio år tillsammans frågat hur vi mår, hur det går i skolan, på jobbet, med flytt osv. Inte ett ord. Hon tackar inte för fika, mat eller hjälp. Gör mitt bästa för att vara trevlig och inte sänka mig till hennes nivå.
    Inte ett ord om bröllopet har hon sagt fast det är ca 8 månader sedan som hon fick veta. Jo förresten, hon ringde och gnällde för att vi inte ska vara i den staden som hon bor i. Min expojkväns föräldrar är helt underbara och de skall komma på bröllopet! De älskar även min BM! Synd bara att det inte är hans föräldrar!

• Bride in leather

Mina svärföräldrar är jättebra.Ställer upp på alla sätt och vis.
    Precis som min egen mamma.Min pappa finns tyvärr inte längre i livet.

Min mamma bidrar till brölloppet så gott hon kan.
    Mina svärföräldrar har ff inte sagt ngt.

• Maxiander

Ja det där med jobbig svärmor vet förstår jag mig inte på. Tycker verkligen om min svärmor! Min egen mamma med för den delen och nog är jag allt mycket närmare min egen mamma än svärmor.

www.maxiander.se/

• Nicossambo

Jag har också väldigt härliga svärföräldrar. Min svärmor var med när jag köpte brudklänningen, hjälper till och frågar en massa :).

Svar på tråden Underbara Svärmor