Ledsen icke bröllopsgäst på överraskningsbröllop
Hej!
Har läst lite åsikter om överraskningsbröllop och bl.a. att man får stå sitt kast om man valt bort en fest för något annat och att det sen visar sig vara ett bröllop. Då det gäller bröllop så är jag av den åsikten att den som gifter sig ska göra det på det sätt den önskar, det kan man inte säga något om, bara att acceptera och gratulera. Och det gör man: Gratulerar så hjärligt!!!......men alla val vi gör kan skapa känslor hos andra vilket vi inte kommer ifrån. Själv är jag otroligt ledsen efter att ha missat ett bröllop i lördags. Sonen sjuk på natten till vad som skulle vara en eftermiddag på ett badhus följt av en 40-årsfest på kvällen. Pigg dan därefter men med hänsyn till ville vi inte ta honom till ett badhus och då inte heller på en fest på kvällen. Mina föräldrar ville inte riskera något då de hade viktiga saker på måndagen, svärföräldrarna var upptagna på kvällen. Jag offrade mig och stannade hemma. Kändes rätt att mannen fick åka då det var en av hans bästa kompisar(men även en nära kompis till mig). Visar sig sedan bli bröllop och jag är jätteledsen att inte ha fått vara med och jag är jätteledsen för hade jag vetat hade jag varit där och hade då haft två alternativ: bara i kyrkan då svärförldrarna hade möjlighet ett par timmar på eftermiddagen eller faktiskt att komma hela kvällen då mina föräldrar hade offrat sig och tagit risken att bli sjuka för att jag skulle få vara med på bröllopet.
Vad vill jag säga med det här. Jo vill man ha ett överraskningsbröllop så ska man det men får man återbud så fundera en extra gång på och tänk till om det är värt att ge en liten hint till den personen som ger återbud. Det skulle jag ha gjort. Vi ringde tre timmar innan "bröllopet"/badbesöket och berättade hur det var... hade vi fått en hint hade vi hållit tyst, mina föräldrar hade offrat sig och jag hade varit med, något som hade glatt brudparet, mig och min man(som nu inte alls fick det så roligt)