Inlägg från: Tessthemess |Visa alla inlägg
  • Tessthemess

Ledsen icke bröllopsgäst på överraskningsbröllop

Jag förstår precis hur du känner.

En av min absolut närmaste vänner gifte sig i hemlighet nu i år. Allt bestämdes väldigt snabbt (ca 1 månad från att dom bestämde sig till att det blev av). Då jag bor utomlands hade det givetvis blivit svårt att hinna boka och komma på bröllopet men man vet aldrig...

Jag fick ett samtal på självaste kvällen dom hade gift sig och hon berättade att dom gift sig tidigare på dagen så fick jag verkligen hålla tillbaka tårarna. Inte för att jag inte var glad, självklart var och är jag det. Utan bara det att det hölls hemligt för mig. En annan vän var med på bröllopet och med i planerna hela tiden fram tills vigseln. Önskar bara att jag också hade fått veta. Så jag hade kunnat tänka på dom även om jag inte var med. Ett hemligt bröllop är allra roligast för brudparet och nu kan jag förstå att det kanske inte alltid är så kul för eventuella gäster som inte får veta.

Bara så ni vet så är jag givetvis superglad för min vän och har inte nämnt hur ledsen jag blev. Alla gör vi våra val och det får man respektera. Men man får också lov att bli ledsen.

Svar på tråden Ledsen icke bröllopsgäst på överraskningsbröllop