Om barn på bröllop
Vi har bjudit barn till vårt bröllop, men kommer att ha en barnvakt på plats. Detta är både för barnens skull och för de vuxnas. Vi vill att alla våra vänner ska kunna närvara oavsett om de kan få barnvakt eller inte. Själv skulle jag aldrig ta med vår son på bröllop. Ett bröllop är inget kalas utan oftast en lång middag på 3-4 timmar. Det orkar de fllesta barn inte med. Det hålls ta på tal som för barn är riktigt tråkiga, men då man ändå måste vara tyst för att inte störa de andra gästerna. Alternativet är att jag som förälder går ut och leker med honom, men vad är då visen att gå på bröllop? Nej, jag tror att han har det betydlige roligare med mormor. Nu har inte alla släkt eller vänner som de kan lämna barnen till, så då har vi löst det med att ha ett extra rum i festlokalen där det kommer att finnas en barnvakt som kan hämta föräldrarna vid behov. Jag förstår dock inte hur man kan bli upprörd över att ens barn inte får följa med på bröllop. Det är upp till brudparet att bestämma och jag anser att de har rätt till en dag som blir precis som de vill ha den.