• HannaLuz

Om barn på bröllop

Vi resonerar såhär:

Bröllopet är en fest för vuxna, en högtid man vill minnas resten av livet, inte ett barnkalas. Jag köper inte heller riktigt resonemanget om att ett bröllop skulle vara tråkigt för barn, det är säkert jätteskoj. Och har man ett utomhusbröllop eller informellt så kanske det funkar bra med stoj och stim.
    Vårt bröllop är formellt och vi har spenderat vansinnigt mycket pengar på att få det perfekt. 1 barn kommer närvara, och det är vår dotter. Jag har generellt ingenting emot barn och tycker att de mestadels ska vara med, bröllop är väl enda undantaget.
    I vårt sällskap finns det 2 barn med ADHD, och jag är ledsen men jag uppskattar inte en 5-åring som skriker och springer runt för att den är undertimulerad,tex. när min far försöker hålla ett väl genomtänkt tal till mig och m2b på ett av vårt livs viktigaste dag. Vad tror ni själva att jag skulle komma ihåg om 10 år?
    Sedan kan jag tycka att ett bröllop kan ge föräldrar chansen att faktiskt gå på fest utan sina barn, för hur ofta händer det?

Vi har fått höra vår beskärda del av kritik för detta beslut att ha ett barnfritt bröllop, och jag tror att i ärlighetens namn att hade dessa 2 barn inte haft den sjukdom de har så hade vi nog funderat i andra banor. Men man kan ju inte välja vems barn som får komma. Det är antingen, eller.

Svar på tråden Om barn på bröllop