• Cylt

Om barn på bröllop

Det enda argumentet som absolut hade välkomnat även andra barn till vår bröllopsfest, hade varit om min son hade velat vara med - Vi har, i beslutet att ha ett barnfritt bröllop utgått från honom och han vill inte, utan vill hellre vara med sina farföräldrar. Däremot vill han vara med under vigseln, inte därför att han tycker att gudstjänster är jätteroliga, utan för att han vill se oss "bli gifta"
    Huruvida våra vänner och släktingar med barn kan fatta beslut för sina barn därför att de känner dem bäst, tvivlar jag inte en sekund på - däremot skiter vi faktiskt i det då det handlar om vårt bröllop och om vilka vi vill fira det med. Känner sig någon överkörd och orättvist behandlad för att de inte får ta med sig sina barn på vårt bröllop så är det trist och enligt mig ganska konstigt.
    Jag följde med mina föräldrar på diverse bröllop, fester och kalas när jag var liten, men ibland fick jag stanna hemma med barnvakt. Att min syn på alkohol skulle ha påverkats positivt för att jag såg mina föräldrar och deras vänner dansa lambada, skratta och ha förtroliga samtal med mig som 8-åring, ställer jag mig tveksam till - att jag kommer ihåg det idag, över 20 år senare är nog snarare ett tecken på det motsatta. Men jag är inte utbildad i ämnet och tänker inte fördjupa mig i det.

Svar på tråden Om barn på bröllop