• Vinter10

Om barn på bröllop

Är det många barn som skall komma på bröllopet och det är förberett för barnen så som flera beskriver med barnvakt och lekrum så är det väl jätteroligt att som barn vara med. Dels att få nosa på vuxenkalaset men också att få ha sin "egen" fest.

Däremot tror jag inte att det är så kul att som barn vara tvungen att sitta still och tyst på en stol genom en lång middag under ett mer "formellt" bröllop. Eller bli bannad och hyssjad stup i kvarten för att man stör.

Det finns ju otroligt många olika typer av bröllop så det går nog inte att säga svart eller vitt i den här frågan. Sedan är det ju faktiskt så att även om föräldrarna säkert är kapabla till att besluta själva om hur deras barn uppfattar saker och ting så spelar det ju ingen roll. Det är ju brudparets uppfattning av bröllopsdagen som räknas. Alla gäster är ju där för DERAS skull.

• Vinter10

Jag tror att det helt enkelt handlar om att man får försöka förstå varför andra gör som de gör och acceptera att alla inte resonerar lika. Jag kan absolut förstå att det finns de som har problem att finna barnvakt, inte vill lämna sina barn just då. Samtidigt kommer jag själv att ha barnfritt bröllop, något som de med barn får förstå och acceptera. Hur man kan bli sur på vare sig det ena eller andra förstår jag inte?

Svar på tråden Om barn på bröllop