• FruStolpe

Om barn på bröllop

Äntligen nån som tänker precis som jag.

Har funderat på precis samma som du TS. Och att när jag var liten så var det så otroligt roligt att vara med på fester...på den tiden var barnen med. Ingen som tyckte det var konstigt, jobbigt eller nåt fel på det. Jag har massor med minnen från olika fester jag var med på, och nya vänner man träffade. Synd att dagens barn inte ska få vara med om sånt. Världen har blivit allt underlig.

Och tror nu inte att det är JAG själv som tycker att "ingen tyckte det var konstigt, jobbigt eller nåt fel" med att ha barnen med. För det är faktiskt mina föräldrar och deras vänner som diskuterat den saken.
    Och jag håller med dem...alla är så märkvärdiga med sitt eget idag.

• FruStolpe

Kanske det är skillnad mellan Finland och Sverige då, för vi var alltid med (född på 80-talet)...samma med de andra barnen.
    Vi gifte oss -06 och på vårt bröllop var det 20 barn. Inte en enda som var jobbig eller nåt i den stilen. Hade barnbord dukat i ett annat rum och barnvakter fixade som lekte och hjälpte barnen med maten.
    Jaja, dethär är ju bara min åsikt.

Men sen tycker jag att de som har barfria bröllop också ska acceptera att man kan tacka nej till att komma om man inte får ta med barnen. Det gjorde vi till det enda bröllopet av 5st som var barnfritt som vi blivit bjudna på...och inte var det populärt att vi tackade nej.

• FruStolpe
    Andelle skrev 2010-03-10 20:17:20 följande:
    Jävligt ego skulle jag tro ;)Hela bröllopskarusellen är ju så ego det kan bli.Jag vet vad en inbjudan är och om gäster skulle känna sig tvingade att tacka ja kan man väl lika gärna vara utan dem. Men att tacka nej som principsak eller markering för att ens barn inte är bjudna känns bara så märkligt. Har man ingen möjlighet till barnvakt är det såklart en annan sak. Men om det bara är för att man inte är nöjd med arrangemanget känns det lite barnsligt, pun intended.Jag undrar om folk blir lika sura om tillställningen i fråga hade varit en begravning, även där brukar barn vara oönskade, skulle ni ifrågasätta det beslutet oxå?
    Jag kan bara tala för mig själv, men det bröllopet vi tackade nej till var inte som en "principsak".
    Mina föräldrar var bortresta, och svärmor och svärfar kunde inte heller. Nån annan barnvakt kunde vi inte ha eftersom vår äldsta har diabetes. Så min mamma och min svärmor var de enda som var skolade till att ge sprutor. Sen hade vi också en bebis på några veckor då som jag vägrade lämna.
Svar på tråden Om barn på bröllop