Om barn på bröllop
Jag tycker absolut inte att det är en ökad intoleras mot barn i stor i samhället men det finns, och kommer alltid att finnas situationer/tillfällen som är mindre lämpade ha med sina underverk på.
Jag har själv två underbara barn på 1 resp 2 år men att ta med dem överallt är otänkbart för mig, på samma sätt som jag inte kan koppla av helt om de skulle vara med mig inne hos tandläkaren skulle jag inte kunna koppla av och få sitta ned en hel bröllopsmiddag med min barn närvarande. Vilket inte känns så kul.
Bara för att man blir förälder så avsäger man sig inte sin vuxenroll. Det är otroligt viktigt att även kunna vara "bara" vuxen, och inte mamma eller pappa för en stund. Precis som barn måste få vara barn, så måste vuxna få vara vuxna och tex få föra vuxna, oavbrutna konversationer.
Därför tycker jag att det är otroligt märkligt när så många säger att de inte kan tänka sig att vara ifrån sina barn, bara för en kväll och att de blir upprörda över att barn inte blir bjudna på bröllop. Menar ni att det är just för att det är ett bröllop och i era ögon en familjegrej (vilket jag inte får ihop med att man blir sur för att barn inte får vara med på kompisarsbröllop) som barn per auktomatik måste vara med på, eller har ni svårt att lägga bort er mamma/pappa-roll och bara vara vuxna för ett par timmar???