Men jag tycker också det är fånigt med gäster som tydligt markerar och tackar nej av princip... Som då mina vänner, de går aldrig någonstans utan sin son, det är deras val så klart, men jag förstår inte hur man kan vara så inskränkt. Det är kanske inte så konstigt att de inte har så många vänner..
Skuggan skrev 2010-03-10 20:59:05 följande:
Fast nä. Det gör inte det. Inte på något sätt. Just där och då, på festen och under bröllpet, då cirkulerar allt runt brudparet. Men alla gäster har fortfarande sina liv att ta hänsyn till, de fattar fortfarande beslut utifrån sånt som är viktigt i deras liv och bara för att någon ska gifta sig så upphör inte det att gälla.Så därför anser jag att man måste lägga bort ego-tänket när det gäller personer som inte kan delta i bröllopet. Det är inte alls säkert att man fattar det beslutet för att man på något vis ogillar brudparet, eller att man itne tycker att det är otroligt roligt att just de ska gifta sig. Men det kan finnas annat i ens liv som måste få gå före. Barn är ofta såna saker, om än inte alltid. Men självklart ska man välja hur man vill att dan ser ur. Men man kan inte sura över att vissa gäster inte kan komma om barn inte är bjudna.