Andelle skrev 2010-03-23 13:58:29 följande:
Och varför inte barn är bjudna har vi ju redan tröskat igenom i 25 sidor så jag ids inte förklara en gång till. Har du inte förstått nu kommer du nog tyvärr aldrig göra det.
Men jag gör ett försök då:
För mig handlar det inte så mycket om principer om vad bröllop betyder hit och dit utan om vilken slags fest jag vill ha. Bröllopet är själva ceremonin och där kommer hela världen att vara välkommen och delta. Om jag vill ha en barnfri fest för att fira efteråt, så är det av samma anledning som man inte tar med barn på krogen. Jag kanske vill ha ashård musik och röja järnet till ljusan dag med de vänner som pallar, och då får jag som vuxen människa faktiskt lov att göra det om jag vill. Har ingenting med att vi ska spåra ut i fjortisfylla eller att jag är alkoholist eller avogt inställd till familjekonceptet, utan det kanske är my idea of fun helt enkelt. Om det inte är mina vänners/släktingars idea of fun att vara utan barnen en hel kväll så får de så gärna gå hem efter ceremonin och jag blir inte sur för det. Och jag ser heller ingen anledning för dem att bli sur på mig för att jag inte barnanpassar mina partypreferenser för en kväll när det handlar om mitt bröllopskalas.