Inlägg från: Racolina |Visa alla inlägg
  • Racolina

Juli 2010

Nu har jag oxå hittat hit!

• Racolina

ceke: Grattis!

KatjaB: Det är väl en bra lösning med babymonitor, kör på det!

• Racolina

Verkar som att vi har samma smak =)

Jag gillar nr 10 bäst, sedan nr 32
    Blev själv riktigt sugen på nr 10. Bra priser var det oxå

Vi 3 skrev 2010-03-16 15:57:10 följande:

Nu håller jag på att bli knäpp. Hade bestämt mig för 100 år sen vilken klänning jag vill ha. Nu velar jag. Jag blir så sjukt trött på mig själv. Har ni lust att kolla vad ni tycker?brudmix.seBrudklänning:10 11163233BM lär väl dö när han hör att jag velar..
  • Racolina

jag tycker oxå 3d, den var både tydlig och fin

• Racolina

Vi 3: Har oxå funderat på skor, jag tror att jag ska köpa ett par vita ballerinaskor på skopunkten 149kr tror jag att de kostade. Jag skippar klack då det är skönare utan. Dessutom passar min naturliga längd till min sambos =)

En kompis till mig köpte skor för 2500 och var jättenöjd för att de passade klänningen, dock var det aldrig någon som såg dem... pengar i sjön?????

• Racolina

Vit går väl nästan jämt, annars biege (bäsh?)Jag har ett grönt band på klänningen så jag funderar även på gröna skor. vad har ni för temafärger, kanske kan ta något som matchar brudbuketten?!

• Racolina

nu finns massor med fint på skopunkten =)

• Racolina

tittade isenaste numret av buffé och såg en matmuffin, kan man ha det till förrätt? visst borde de gå att frysa?

Vi ska ha buffé så vi tänkte inte ha någon jätte mäktig förrätt.

• Racolina

Jag försöker oxå räkna, det är jättesvårt.

Du tänkte 9 personer på en box, jag tänkte 5, det är en ganska stor skillnad, vad tror ni andra? Hjälp

Kärleken9 skrev 2010-03-26 18:15:22 följande:
    Har räknat på lite hur mycket dryck som kommer gå åt. Fy va svårt det är! Min blivande svärfar och svägerska ska åka till Tyskland i vår och shoppa åt oss... Som jag räknat nu så kom jag upp i 5500:- tyckte jag inte va så farligt ändå. Räknat:Bubbel: 4 pers/flaskaRött vin: ca 9 pers/3 lites baginboxVitt vin: -^-Öl: 3-4 33 cl burkar/persWhiskey: 200clAmarula: 2 flaskorT. rose: 1 flaskaCider: 2 flakSnaps: 3 olika sorter (+ 1 med malört i vodka ej inräknad)Vad tror ni och hur har ni räknat???
  • Racolina

Grattis!

CeKe skrev 2010-04-01 08:06:11 följande:
    Vi är nu husägare!!!!! Kan inte fatta att det är sant, men kom hem från besiktning och kontraktskrivning kl 23.30 i natt (stackars mäklare) Trött men väldigt glad idag!Så, mitt i alla bröllopsbesyr och båtrenovering blir det flytt för oss! Så typiskt oss (eller i a f mig) att göra allt på en gång
  • Racolina

Idag har inte varit någon bra dag för planeringen.

1. jag ska ha galej ljusstakar på fot till blomsterarrangemangen, skulle köpa 13 st av en här på BT och köpte 10 egna på IKEA(detta var några månader sen). Jag har tyvärr inte fått några ljusstakar av denna person och nu har IKEA slutat att sälja dessa.... suck

Letade länge efter rätt färg till våra inbjudningskort och hittade det till sisst på akademibokhandeln i norrköping, tyvärr blev det fel på trycket när vi skrev ut och vi kunde inte använda alla papper. När jag skulle köpa fler så var de slut men gick att beställa, det skulle ta max 3 veckor. Vi valde att skicka ut de som var klara och väntade med resten. Detta var i början av februari, papprena har inte kommit än. Var på bokhandeln i tisdags och var på dem, de lovade att beställa med expressbud så att de skulle komma torsdag senast fredag. Sa att det var kris och att de måste komma på fredag (idag) annars köper jag andra, de lovade... men inte fan kom de idag.

Blir så jävla ledsen och frustrerad.

Oj blev en ganksa lång klagosång

• Racolina

Ska eventuellt åka och göra den slutgiltiga beställningen på ringen idag, (om febern lägger sig).
    Har fått ett väldigt bra pris på den, har ganska små fingrar så guldvikten blev inte så stor+ att det inte fick plats så många diamanter =)

ceke: kul med klänningen

sarahkka: Vi bestämde affären och vi skulle köra via payson men jag hsr inte fått något mail från dem och jag har mailat henne igen men utan resultat =(

• Racolina

miris skrev 2010-05-10 13:57:07 följande:
    ZemraBullen - Åh, jobbigt med "familjebråk". Hoppas att de förstår att de ska hålla humöret uppe för er skull på er stora dag! Jag känner mig också väldigt snurrig i huvudet. Vad är kvar att göra? Det är ju så många olika delar.. Alla kläder, vigseln, mingel, mat, fest.. Jag är ingen fest-anordnare direkt, men nu ska man få till det.. Känns som att man glömmer något. Men jag har skrivit en massa listor hit & dit. Får lita på dem..

Vill oxå hitta ballerina. Ska nog köpa de på din sko att ha som reserv, jag vill helst hitta ett par gröna eller silver.
    Tips någon?

• Racolina

CeKe skrev 2010-05-13 15:09:18 följande:
    Ojoj, jag blir alldeles matt. Att vissa orkar! Startade en tråd och frågade om de nya texterna till psalm 199 och 200. det har nu blivit en diskussion huruvida prästen begår tjänstefel om han låter oss ha de nya texterna eller inte. Suck! Jag bryr mig inte ett smack om det är tjästefel eller inte, det var prästens förslag, vi gillade det och jag fattar inte att folk orkar tjafsa om sånt.. JajaHaha, verkar som att alla frågor som har med kyrkan att göra och då man inte gör exakt som på typ 1700-talet är ett hett ämne för diskussion...

Tell them to fuck off....!

• Racolina

lite grov i munnen kanske men blev irriterad, alla behöver vell inte lägga sig i!

• Racolina

JollyO skrev 2010-06-03 23:31:49 följande:
    Förstår inte när ni ska byta om till sexiga underkläder?! Jag antar att sådär vid klockan två-tre på natten nån gång att jag kommer att gasta åt min nyblivna make att han ska hjälpa mig att få av mig klänningen och sen kommer jag däcka i sängen på hans arm. :)  Vore ju dock trevligt att vakna i något fint. Ska absolut gå ut och leta efter någon neglige eller dylikt med söta trosor till!

Undrar detta oxå! Köpte underkläder igår, fula som stryk men sköna och praktiska under klänningen (slimmar midjan). Tänker nog oxå köpa något fint linne som jag får smyga på mig lite snabbt, så nye mannen slipper se spektaklet....

• Racolina

Blev oxå hippad igår =) Den var helt underbar, kunde inte gått att få bättre... har underbara vänner =)

Svar på tråden Juli 2010