Inlägg från: ZemraBullen |Visa alla inlägg
  • ZemraBullen

Juli 2010

Får en till Julibrud plats i forumet? =)
    Bestämde oss för en vecka sen att det blir bröllop i Juli. Väldigt litet men fint, hoppas jag.

Sarah: Får ju passa på att säga Grattis, vad underbart med en liten tulta. Är det ditt första?

Kommer ni ha borglig eller kyrklig vigsel?

• ZemraBullen

Eriane: Tack så mycket. Jo lite att planera, men det är ju tur att jag drömt om det sen jag var liten så jag vet vad jag vill ha=) det mesta är planerat jag har ju tur som bor granne med världens bästa svärmor som vill planera dygnet runt=)
    Hur stort blir det? Ska ni vara i kyrka?

Casmel: Jag håller med Eriane, verkligen jätte söt klänning, Hur många tärnor ska du ha?

Ha en underbar dag, nu ska jag baka bullar till hela byn.

/Kram

• ZemraBullen

Kärleken9: Tack så mycket=)
    Var i Norrland bor ni? Själv bor jag utanför Sollefteå.
    Eriane: låter som en super mysig kyrka. Ser fram emot bilder ska genast gå in och kolla.

Vi kommer inte gifta oss kyrkligt utan vi kommer springa in på kommunhuset först och få det juridiskt giltigt, sen skall vi ha en egen ceremoni med familj och vänner. Min bror kommer hålla i ceremonin, kommer bli så mysigt.

Imorgon skickas inbjudan ut, ska bli så kul att börja få in svar=)

Min största fundering nu är om jag ska ha slöja eller inte, hur kommer ni göra?

Kram /Zemra

• ZemraBullen

God morgon alla!
    Är uppe tidigt för att fixa med hemsidan om all praktisk information för gästerna inbjudningarna går ut idag så jag vill vara klar med hemsidan innan posten kommer i morgon=)

Sarah: Jag säger det igen åååå vad mysigt med ett litet barn. Jag är så sugen på egna barn så jag blir nästan lite avundsjuk;)

Katja B: hoppas verkligen att det löser sig för er. Jag förstår precis vad du menar med att bröllopsnatten är speciell att få vara varandras makar för första gången utan nån runtomkring, det känns stort.

Jag håller verkligen med rosesarered. När jag precis var ny på arbetsmarknaden efter gymnasiet så var pappa arbetslös för första gången i sitt liv, han var då 59, han fick inga jobb för att han var för gammal och överkvalificerad och jag fick inga jobb för att jag inte hade erfarenhet och att jag var ung och hade allt framför mig, barn, familj eller karriärbyte? Så vi funderade ett tag på om vi skulle söka jobben tillsammans hehe.
    Jag är arbetslös för tillfället jag har precis flyttat och då flyttade jag ifrån jobb och utbildning, men till hösten skall utbildningen göras klart.

Nä nu måste jag återgå till hemsidan.

Stor kram på alla Juli brudar hoppas ni får en underbar dag

• ZemraBullen

Möhippan känns både skrämmande och spännande. Ska ju inte ha nån brudtärna så jag visste ju inte om det skulle bli någon. Pratade med min syster, som också ska vara toastmadame, och jag bara nämnde möhippa då blev hon nästan arg och sa att det inte var något jag skulle bry mig om. Hoppas att min bästa vän är med och planerar hon vet vad jag absolut inte skulle göra =)

Vi funderar på att beställa från Tyskland.

Idag kom inbjudningarna fram, ska bli så kul när svaren börjar komma in.

Funderar på vad man kan ha till förrätt? Har ni några förslag?

Vi 3: oj stackare, hoppas verkligen att det löser sig, min budget är inte så stor och jag bor så dumt till så jag beställde faktiskt min klänning från Halens.

Katja B: De förstår nog att man är lite stressad och nervös för det mesta när man är planerande blivande brud.

Casmel: vad roligt att du är nöjd med ringen.

Hopps att alla får en trevlig kväll och får sova gott

• ZemraBullen

Var ett tag sen jag var inne, ni verkar ha det bra? Hoppas att ni har det. SJälv börjar jag bli lite stressad över att allt är så lungt här hemma. Borde det inte vara lite mer att fundera på? Men klänningen kommer i veckan och ringarna med så det kanske börjar hända massa då igen.

Ceke: jag röstar på din idé. Det är ju erat bröllop ingen annans. Lästa nånstanns att det är viktigt att inte försöka fundera ut vad gästerna vill det är erat bröllop så gör det som ni vill ha det. Jag kommer ha en enkel bukett med röda rosor och brudslöja. Det kommer bli jätte snyggt mot min klänning. Stå på dig med din bukett=)

Jag blev så glad igår. Min mamma har nämligen varit så nervös hur hon skall hinna upp till oss och kunna hjälpa oss och krama på mig så mycket hon bara kan efetrsom hennes semester började på måndagen efter bröllopet och hon bor i Göteborg och vi i Norrland. Men så ringde hon igår och berättade att hon hade tänkt fel och att hon hade ju semester hela veckan inna bröllopet. Så nu kommer hon komma upp och hjälpa oss några dagar inna. Eftersom vi gör allt själv är det skönt att ha mamma där som har ett öga för allt vad det har med praktiska detaljer att göra.

Hoppas ni får en toppen dag alla juliplanerare

Kram på er

• ZemraBullen

Hej igen.

Tänkte bara slänga in en liten fundering.

Hade tänkt mig att jag tillsammans med bandet på festen skall sjunga en sång för min nya man. Vet inte om jag vågar men funderar på det. Men problemet är att jag inte kan komma på vad jag skulle vilja sjunga. Våran låt är en duett som min bror och hans tjej skall sjunga under vigseln.

Har ni några förslag?

Kram på er igen

• ZemraBullen

Länge sen jag var inne.

Hoppas att alla har det bra det verkar så när jag läser.

Låter härligt med all planering av bröllopsresorna.

CeKe: låter underbart med båt turen, vilken bra idé.

Vi kommer ta bilen och åka runt i SVerige och campa i några dagar. Bara få vara vi två i mjukisar ute på äventyr. SKa bli mysigt.

Kärleken 9. Jag tyckete det var en underbar ide det där med resväskan på festen. Jag hejar på den idén

Min klänning var alldeles för stor hade tänkt nån storlek moindre från början då jag håller på att gå ner i vikt men hade gått ner mer än vad jag trott så nu väntar jag på att klänningen ska komma från England. Jag får hålla till godo med ringarna som kommer idag eller i morgon.

Ha en toppen dag.

• ZemraBullen

Idag skulle ringarna komma men de har inte hötrt av sig. bor en bit ut på landet så de skulle skicka rekomenderat. Jag är så nervös att ngt blivit fel. Måsteringa dem men de öppnar inte innan 11.

Håll tummarna för att det löser sig.

Ha en trevlig dag alla giftassugan!

• ZemraBullen

Casmel: de ringde och sa att det blivit ngt el men att ringarna nu är klara och skulle skickas idag, så förhoppningsvis kommer de i morgon. Längtar.

Svar på tråden Juli 2010