Juli 2010
Katjab: va dåligt att sno dem utan att fråga! =/ Har ingen aning om vad som kan hända, men är ju hennes huvudvärk, speciellt då du har mailat och sagt till henne utan respons.
Vi är äntligen tillbaka efter en vecka i södern full av bröllopsplanering. Börjar verkligen kännas verkligt nu.
Träffat frisören: Gjort prov uppsättning, blev jättefint, och kommer så klart bli snäppet bättre med tiara, slöja och stenar i håret.
Träffat prästen: Trodde vi skulle prata om äktenskapet osv men icke det vart generalrepetion. Var en speciell känsla att gå igenom allt så man kan säga vi är halft gifta nu. Använde våra förlovningsringar, som är lika som vigselringarna. "Bara" den lilla detaljen ca 70 pers som ska kika på en nästa gång. Prästren var trevlig och pratade inte bred halländska, något jag och mina släktingar tackar för. Han tom sjöng psalmer för oss så vi kunde välja vilka vi ville ha.
Träffat kocken: Bestämt meny. Känns toppen.
Träffat floristen: Beställt blommor och visat hur jag vill ha buketten och de andra blommorna.
Tittat på festlokalen: Allt finns och det kommer bli bra där vi tänkt ha honnörsbordet.
Träffat ena toastmaster och marskalk: Känns bra att ha träffat dem lite nu och pratat om allt.
Tittat på bil: Hur snygg vit cadilac cab som helst men ack så dyr. 2500:- för att köra oss, tycker jag va dyrt iaf. Vad har ni andra betalt, eller fått för pris?
Tittat på boende: Har rekat vart det är vi ska bo på bröllopsnatten, ja visste vart innan men nu vet vi exakt.
Vi har även diskuterat ditten och datten tex hur mycket dryck som går åt. Så svårt att veta tycker jag. Givande resa va det iaf och många saker att pricka av på listen.