Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

Juli 2010

Igår provade jag klänningen igen
    Jag va och köpte underkläder och smycken i måndags så jag var ju tvungen att prova allt tillsammans.
    Jag har fått låna min systers underkjol, men tyvärr så håller den inte uppe klänningen, troligtvis för där inte e ngra ringar och jag har rätt långt släp.
    Annars passade det andra helt perfekt
    Blev en korsett för mig att ha under, vad ska ni andra ha under?

• Tokisen

Mannen här kommer ha hyrd frackcoat, svartmönstrad med svarta byxor, silvrig väst och rosa kravatt och näsduk
    En riktig snygging blir han

Vi åker den 12 maj till Tyskland för att handla alkoholen.
    Ang dukningen så har vi ritat upp hur vi ska sätta allt och sen hoppas vi på d bästa att d ser bra ut.

• Tokisen

Bröllopsresan är bokad till Bali i september. Har oxå önskat oss ev bidreag till resan tex en massage eller ett finare rum någon natt.
    VI ska åka runt på Bali och fixa boende själva förutom dem första nätterna.

• Tokisen

VI ska ha saltdegs hjärtan till bordsplaceringarna, så jag spraymålade dem. Men upptäckte härromdagen att dem aldrig torkade, troligtvis är d nånting i degen och sparyan som inte passar ihopa. Så nu håller vi på för fullt och gör om dem och ska sen måla dem med riktig färg istället. Lite surt.

• Tokisen

Mia 77 skrev 2010-05-05 09:13:09 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta öppettiderna till bordershopen i puttgarden. Har sökt på hur många sidor som helst, men hittar det inte

Border Shop Puttgarden har åbent:
    Mandag-Søndag inkl. helligdage: 06.00-20.00

D står längst ner med liten text på dera hemsida

• Tokisen

Mia 77
    JAg har nått liknande dilemma, fast med serveringspersonalen.
    Jag ringde förra tisdagen för att höra om en dag vi skulle träffas i lokalen. Hon skulle kolla med sin kolega och höra av sig till mig dagen efter, änu har ingen ringt. Arg/lessen/besviken e jag och e nu orolig att dem inte kommer dyka upp på bröllopsdagen heller.
    Vi har skrivit ett kontrakt men inte pratat nått om det skulle vara att en part inte e nöjd med den andra.
    Hur göra man nu?
    Har ni skrivitnått mellan er?
    Jag funderar själv på att ringa och säga att jag börjar bli orolig och om hon nu inte vill längre så letar jag ny, för så här kan vi inte ha det.
    jag blir så trött på sånna människor.

• Tokisen

Vi ska åka till lokalen imorron och kolla vad dem har i karaffväg och sånt, och provduka.
    Det ser jag fram emot

• Tokisen

Mia: jag skulle absolute slå till och försöka jämna ut det på nått annat, eller få d och gå ihop på nått vis
    Vi betalar 5000:- och får då fotografen från morron till natt men får lägga till boende kostnad och resersättning så vi hamnar väl oxå runt 7000:-
    Tycker det ett kanonbra pris.

• Tokisen

´Vi har idag varit i lokalen och provat sätta borden som vi ska ha dem, vi upptäckte att det va rätt snålt med plats när vi ska dansa, men men, finns d hjärterum så finns det skärterum

• Tokisen

Kärleken9 skrev 2010-05-10 17:25:55 följande:
    Jag har köpt "riktiga" brudskor på tradera, 110:-, men kommer ha min vita typ ballerina i festlokalen så jag kan byta om jag vill. Är inte heller nån som går i klackar särskilt ofta, men min blivande är mer än 20cm längre än jag så jag vill ändå ha det. Ska snart börja gå in de med klackar tänkte jag.    zemra: Låter som en intressant kombi och personlig bukett.  Igår så tryckte vi på knappen och beställde våra ringar från nätet. Ska bli såå spännande att få hem dem. 3259:- för båda, med frakt, rekommenderat. Inte mkt att säga om.  

JAg håller på för fullt och gå in mina klacka skor, ser nog rätt kul ut, går här hemma och tvättar och städar samtidigt

Det va ju kanon billigt för ringarna, hoppas ni blir nöjda när dem kommer.

• Tokisen

E d nån som vet om man kan dansa vals till Kalle Moraeus -underbart?

Vi ska på valskurs på lördag så vi ska fråga läaren vad han tror, den e så jäkla bra och underbar {#lang_emotions_wink}

• Tokisen

20100710 skrev 2010-05-17 22:45:40 följande:
    indonordic2.addcms2.se/eShop/Guld/ringar/soli... här är en ring som jag fastnat för.. min blivande har ganska säkert bestämt sig för en titanring, men dom måste väl inte vara gjorda i samma material, eller...?

Det tycker inte vi att dem behöver för min blivande ska ha en titanring och jag har en guldring med stenar.

• Tokisen

Vi hade en himla tur med våra gäster, alla svarade innan osa gått ut
    väldigt skönt och slippa jaga folk, hatar det när dem inte meddelar om dem kommer eller ej.
    helt ok om man säger att vi har inte fått reda på om semestern eller nått sånt och ber om att osa lite senare, för då vet man iallafall att dem har fått inbjudan och bryr sig.

• Tokisen

Har du pravat att kontakta henne igen?
    finns där inget nr så du kan smsa henne?

JAg ska oxå ta min sambos namn, vär dotter har redan det namnet så d blir bra

• Tokisen

miris skrev 2010-05-24 20:03:41 följande:
    Ska ni ha strumpbyxor/stay ups eller så? Behövs det i Juli om man har lång klänning tror ni?

Detta e jag jättekluven till, funder isåfall på stay ups och enda anledningen är att jag har lite små fluffiga lår så dem går gärna och gnider ihopa sig och sen får jag utslag/små sår på låren, speciellt när det e varmt. men har inte bestämt mig ännu

• Tokisen

Korallbruden skrev 2010-05-24 21:01:18 följande:
    Strumpbyxor ger en snyggare form på kroppen och höga strumpor är i min mening vackrare till de underkläderna jag valt. Fyndat fantastiskta "stockings" över nätet och kommer att solklart ha dem under....

vart hittade du dem?
    Går dem högt upp?

• Tokisen

Korallbruden skrev 2010-05-24 21:10:45 följande:
    Ebay De försökte sälja samma till mig i Sthm för ca 350 kr... hittade samma på ebay för ca 100 kr. För mig är underkläderna lika viktiga som klänningen

oj, skitbilligt ju.
    vad söker man på?

• Tokisen

vi har 10 vikta a4 sidor, alltså 20 sidor, tyckte det blev lagom, hade mindra antal först men då fick vi bara plats med gästpresentationerna och d tyckte inte vi blev så roligt.

• Tokisen

CeKe skrev 2010-06-03 14:27:30 följande:
    Hmmm, tja, underkläder är ett helvete att köpa! Alltid Det här med blommor... nu vet vi ju vad vi vill ha.. Men jisses, trodde inte vanliga rosbuketter utan hållare skulle gå på så jädrans mycket!Hur mycket kommer ni lägga på alla blommor till brudföljet? Vi ska ha bukett med ca 15 vita rosor, lite grönt och så snörern runt skaften, tre vita rosor till tärnan, en vit ros var åt tre små näbbar och så en vit ros i korsage åt Kece. Just ja, några kvistrosor till håret också. ca 1700 kr!Jag vet inte om jag är knäpp, men jag tycker det är massor för några blommor! Men fint blir det ju i o f sig, men inte alls medräknat i budgeten!

Jag har ingen susning om vi ska betala då det e sambons moster som fixar dem. Men vi har budgeterat 5000:- mest för att ta i lite, hoppas verkligen inte det kostar så mycket.

D kan inte ha och göra med att det kanske inte e så vanligt med vita rosor eller har jag fel?

• Tokisen

miris skrev 2010-06-05 18:02:33 följande:
    Ingen som skrivit på hela dagen. Är det p.g.a. fint väder, eller är ni på möhippor tro? :)

Jag har precis kommit hem från jobbet så inte hunnit vara inne innan idag.
    Tyvärr tror jag inte dem hinner med en möhoppa för mig det e rätt så tjockt i kalendern, jätte tråkigt om det inte blir nått och vet inte hur jag kommer reagera.

Svar på tråden Juli 2010