Inlägg från: Casmel |Visa alla inlägg
  • Casmel

Juli 2010

Mia 77: Jag hade bytat direkt. Hon har ju inte gjort er besviken en gång bara utan fler och en förtroende som det är svårt att bygga upp igen så för att det ska kännas bra för er så kolla upp andra cateringfirmor och boka någon ny är mitt råd! Jag skulle aldrig acceptera någon sån dålig service inte när det gäller bröllop och inte något annat heller för den delen!

Korallbruden: Fasen va tradigt Hoppas det löser sig!

Jo jag kan lägga in en bild på skorna men inte idag...Orkar inte

• Casmel
    rosesarered skrev 2010-04-03 19:10:27 följande:
    Ämnet har säkert avhandlats men har alla här skickat in hindersprövningen och namnblanketter?
    Nej, men vi ska skicka in snart..

Satt och sydde löshårsträns igår och hoppas på att det går att använda till bröllopsfrissan

Börjar känna att det e drygt med allt det sista småfixet liksom...Någon mer som känner som jag? Allt det stora var ju lätt som en plätt att fixa o trixa men nu när det börjar närma sig så känns det som så mycket småfix att jag inte vet var jag ska börja Men det löser sig...Får väl skriva en lista och börja beta av uppifrån o ner
  • Casmel

Sarah: Vi betalar inget alls för själva lokalen o personalen utan vi betalar mat o dryck och i det så ingår allt annat...Personal, bord stolar, porslin, disk osv

Vi kommer inte ha 3 rätters utan vi kör på välkomstdrink med fruktspätt. Sen blir det kycklingfilé med potatisgratäng och rödvinssås och sallad.
    Bröllopstårta kanske vi skulle ha dom där bägarna och en liten tårta till mig o Johan så vi kan skära tillsammans

Vi kommer ha ett separat snacksbord med godis, frukt och andra godsaker (frukten får vi köpa av själva lokalrestaurangen som gör maten men allt annat snacks fick vi köpa och ta dit själva

• Casmel

Jag ska ha vanlig men lite snyggare bh och trosor med strumpebandshållare eller vad det heter eftersom min klänning är som en enda stor korsett

Försöker gå in skorna för fulla muggar här hemma. Idag har vi varit på Bronsil o provat ringarna igen. Dom e klara och graverade. Så himla snygga men shit va stora o tunga. Jag e ju van vid en väldigt liten tunn ring och nu ska jag ha 2 stora tunga ringar men man vänjer väl sig Men dom hade redan gjort vår förlovningsring vilket jag tyckte va konstigt då vi fortfarande hade våra ringar på oss...Vi skulle ju smälta ner våra ringar till en förlovningsring till mig så det sa dom att dom skulle göra om så vi fick vårt guld från våra ringar Så nu e jag naken...jättenaken på fingret...Känns superkonstigt!

Imorgon väntar bageriet ett besök av oss så vi kanske kan komma fram till tårta o bakelsekoppar

• Casmel

Sarahka76: Grattis till lilltjejen

Måste bara berätta att jag fick ett erbjudande på extrafilm som jag inte kunde motstå 50% på alla canvas tavlor så jag beställde en i morgongåva till min m2b. Fotot är på mig när jag va på fotografering och bilden är tagen precis när jag tänker på min älskling och det är en sån kanon bild på mig. Jag brukar inte tycka att foton på mig blir bra men denna är jättefin Kan det vara på för att jag tänker på min m2b Kan lägga upp en bild på fotot i galleriet om det är någon som vill kika...

Halv 1 idag blir det tårtprovning och det ska bli spännande. Har fått tillbaka större delen av mitt smaksinne efter förkylningen men det blir nog toppen
    Ha en bra dag tjejer!

• Casmel

Nu har jag lagt upp bilden men det är en bild som jag lekt lite med. Morgongåvan kommer bli orginalfotot i svartvitt, inte med blomma o text osv.

Gick skitbra hos konditorn
    Vi kommer ha en tårta i vitt med lila marsipanband i nederkant som är lila. Uppe på ska det skrivas våra initialer och datum i lila gelé. Sen kommer gästerna få genomskinliga fyrkantiga desertkoppar med tårta i. Locket kommer vara vitt och sen se ut som framsidan på våra inbjudningskort Det kommer bli sååå snyggt. Fyllningen blir från botten och uppåt: lite vaniljgrädde, sockerkaka, passionsmousse, sockerkaka, lite vaniljgrädde och vitt marsipanlock med lila gelé skrivet och ritat som framsidan av våra inbjudningskort

Så, bröllopstårta: Check

Imorgon blir det brudbuketten att sätta tänderna i

• Casmel
    rosesarered skrev 2010-04-17 16:15:40 följande:
    Casmel, vilken läcker blivande brud din fästman är ju en lyckans ost!
    Man tackar
  • Casmel

Ceke: Tack Ja jag e väldigt nöjd med den bilden!

Eriane: Klänningen är ju jättefin!! Mina tärnor ska ha en klänning från Ellos

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=253539&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

Hmm...har börjat tänka väldigt mycket på min vigselring som jag va och provade och jag är nog inte 100% nöjd...Måste åka dit och titta på orginalringen som jag valde och jämföra med min ring om det verkligen är likadana för det känns inte så Alltså det skiljer inte mycket men det känns inte bra.

• Casmel
    ZemraBullen skrev 2010-04-18 10:08:30 följande:
    Casmel: Jag håller med Eriane, verkligen jätte söt klänning, Hur många tärnor ska du ha?
    Jag ska ha 2 st tärnor.

Ingen slöja för min del...Känns inte som det är riktigt jag!

Måste berätta nu hur min brudbukett kommer se ut
    Det blev cremefärgade, gammeldags rosa och lila rosor i en normalstor rund bukett med ivorypärlor i mitten på varje ros i buketten. Fasen, det kommer bli skitsnyggt!

Tärnorna får cremefärgade rosor i sina små enkla buketter!

Vad tror ni om det?

Nu ska jag gå o ta kort på skorna som ni ville se och lägga in i galleriet
  • Casmel

KatjaB: Jag skulle oxå bli arg, ledsen o besviken på mina föräldrar om dom gjorde så... Hoppas det löser sig!!!

Möhippa...ja jag vet att det står på schemat men inte när. Jag har sagt till min ena tärna att jag inte vill ha ett teparty utan "a night to remeber " Har även lagt in som önskemål att dans afrikans dans eller salsa eller nått i den stilen men det är inte jag som bestämmer så jag blir nog glad för vad som förutom ett teparty

Svar på tråden Juli 2010