Inlägg från: Casmel |Visa alla inlägg
  • Casmel

Juli 2010

Oj, glömde ju berätta att jag var till guldsmeden och ringen var olik den som jag hade valt men snarlik då det enda som skiljde var en liiiten bredare kant och att ringen var liiite högre så jag är nöjd då det kändes tusen gånger bättre igår när jag provade än första gången

• Casmel

Men jag tycker att om det är något på möhippan som verkligen är över den gräns man skulle kunna tänka sig så kan man ju faktiskt säga nej
    Känner lite att om det skulle gå så långt att jag säger nej då känner inte mina tärnor och dom som planerat hippan mig så värst bra och då känns det väldigt misslyckat...

Jag tror hippan kommer bli skitbra!

• Casmel

Källerud: Vi är klar med det mesta. Det som är kvar är allt smått som tex. bordsplacering, namnskyltar, vaser till dekoreringen, festprogrammets sista touch, skor till m2b och barnen, meddela bageri och restaurang hur mycket mat och tårta, finslipa dagsschemat osv.

• Casmel

Nu har lönen kommit så nu ska det handlas lite till bröllopet
    Ska till Ikea o fixa vaserna, köpa canvas tavlor, färg o penslar o lite sånt smått o gott.

Ceke: Jag tycker oxå det är fint med det enkla vad gäller blommor.

Morgongåvan till min m2b har kommit och är superfin

KatjaB: Va kul att ringen har kommit och att det känns kanon!

Nu iväg på föreläsning om den nya skollagen...
    Ha en bra dag allihop

• Casmel

Korallbruden skrev 2010-04-29 09:58:42 följande:
    Tips från mig är att börja leta underkläder då många tjejer fick höra att deras storlekar var slut och de inte visste när nästa sändning skulle komma. Brudbutikerna säger tydligen samma sak...

Nej men va faen...Känner lite smått panik nu...

• Casmel

Idag vart det en tur till Ikea för att köpa vaser men ack faen när man väl skulle ta sig tid och råd att köpa så fanns det 6 st och på utgående sortiment så inget dom skulle få in igen Usch va sur jag blev...
    Slutade med en tur till Nisses och där hittade vi ovanligt stora snygga vattenglas 15kr/st som vi ska ha som vaser på borden så det vart skitbra ändå tillslut

Ska förresten fundera lite mer ang. brudbuketten...har tänkt så himla mycket på dom cremefärgade rosorna så jag tror mitt huvud sprängs Vill nog inte ha creme färgade...Blir nog babyrosa, gammeldags rosa och lila med pärlor istället...Det kommer nog bli jättebra! Nästan som bilden i galleriet...
    Vi inhandlade canvas tavlorna oxå idag som gästerna ska få måla på medan vi fotograferas...Ska sätta mig nu o kika runt på färg...Någon som har tips på billig färg till canvasmålning???

• Casmel

Mia 77 skrev 2010-05-02 09:55:40 följande:
    Har alla här fått betala allt själv, eller har ni kommer ni få hjälp av någon närstående? Bara nyfiken

Vi har ingen hjälp utan betalar allt själva...
    Kanske snor idén med limen
    Roses: jättesnygg ring

• Casmel

Kärleken9 skrev 2010-05-03 18:23:05 följande:
    Ja hej å hå va tiden den går.     Jo vi kommer inte att önska oss paket och presenter utan i så fall valfritt bidrag till en resa. Men frågan är vad som är bäst? Ett kontonr för gästerna att sätta in pengar på eller en gammal resväska man gör i ordning och har på festen för gäster att lägga ner ev pengar eller tex kuvert. Vilket "passar" bäst tycker ni?

Vi har önskat oss presentkort på ticket. På bröllopet kommer vi ha ett bord som vi dekorerat fint och en stor skolåda som jag ska klä in i fint papper o snöre och göra ett hål i som en spargris liksom där gästerna kan lägga ner sina presentkort under kvällen...

• Casmel

Korallbruden skrev 2010-05-03 23:41:38 följande:
    När vi ändå talar om resor: Har alla bokat bröllopsresor? Vart och när åker ni? Vi har ingen stor resa i vår budget och tycker att det är kul att höra om era tankar och resmål.

Vi har inte bokat något än men funderar starkt på cypern en vecka tillsammans bara jag och mannen min. Vi hade tankar på att ta 3 veckor hela familjen till thailand nästa februari men har ångrat oss då vi vill ha den tiden för oss själva då vi inte har så mycket tid för varandra på vardagarna. Grekland finns med i tankarna så inget är helt hundra bestämt än...

• Casmel

Idag blev det en tur till stan och inhandla lite saker till bröllopet

Köpte skor till dottern som tokigt nog va galet stora trots att jag mätte...Måste ha mätt helt fel :-S

Fick lite skokartonger som jag ska göra en tårta av med presentpapper, sidenband och pärlband som gästerna ska lägga presentkorten i Kommer bli tjusigt

Inhandlat färg till canvastavlorna som gästerna ska få göra medan vi fotograferas

Hante: Låter kul med ett medeltidsbröllop!

JollyO: Jag hoppas oxå att några kilo bara rasar av mig så där utan möda

Zemrabullen: Hur gick det med ringarna?

Svar på tråden Juli 2010