Inlägg från: Korallbruden |Visa alla inlägg
  • Korallbruden

Juli 2010

Låter som en bra kväll

Hur går det med era alla projekt. Har ni hunnit starta med båten ännu? Såg att ceke jobbade med båtkapellet och kommer jag ihåg rätt så var det något med motorn som skulle fixas?

Vår stora dag =3 juli 2010
  • Korallbruden

Ceke: Jag förstår läget...när det gäller festen...

Om du vill att ha en åsikt om blommorna så röstar jag på din första tanke.

• Korallbruden

Hos oss börjar det bli dax att prova ut kläder till Mr Korall. Han har tränat som bara den för att vara extra fin till bröllopet.

Tänkte försöka lämna in ringen för att göra den större  och sedan är det Stockholmsträff med brudarna i morgon.

Små roliga paket med bröllopssaker börjar dyka in med posten Lycka!

Skall ge mig ut och testa underkläder. Min klänning är ganska tunn så Garamaj rekommedrade att inte köra på hårt med spetsar för det syns igenom tyget... lite tråkigt tycker jag för det var spetsar i massor jag hade tänkt mig. Är inte dirkekt en "Sloggitjej" hade tänkt La Perla eller liknande. Dax att börja leta

Idag står hårblomma på progammet.

• Korallbruden

Bra jobbat och redan vara klara med alkoholen.

Tog en shoppingrunda igår så nu är hårblomma, örhängen från Kaplans och underkläder klara och kan bockas av från listan. Skönt!

Undrar vad jag skall ta tag i nu... fortsättning följer

• Korallbruden

Tips från mig är att börja leta underkläder då många tjejer fick höra att deras storlekar var slut och de inte visste när nästa sändning skulle komma. Brudbutikerna säger tydligen samma sak...

• Korallbruden

Har varit en bridezilla idag beställde skor och fick höra att det hade blivet problem så jag har köpt extra skor idag...

• Korallbruden

Roses: Glad att du gillade den på Ajas sa dom att om man snörde den rätt så minskar man ca en storlek... och det känns ju hoppfullt

• Korallbruden
    Mia 77 skrev 2010-05-02 09:55:40 följande:
    Har alla här fått betala allt själv, eller har ni kommer ni få hjälp av någon närstående? Bara nyfiken
    Vi betalar allt själva. Har inte föräldrar med jättegod ekonomi så det är min stolthet att få ihop det själv... mamma gav mig hjälp till ringen och Mr Koralls hjälper till med en pott till bröllopsresan. Har en budjegt på ca 120 + ringar + foto+ bröllopsresa.
  • Korallbruden
    JollyO skrev 2010-05-02 13:16:55 följande:
    Oh, det låter som att ni är täta! Bra jobbat att spara ihop allt själva. Men varför har ni inte med ring och fotograf i budgeten för bröllopet? Jag är student men vi ville hellre gifta oss nu än vänta tills jag fått jobb. Sen skulle jag gärna anlita en dyr fotograf, gifta mig på ett slott mm men detta känns  som "vi" ändå. Vi har mååånga bekanta som kommer att hjälpa till vilket är roligt. Kock, fotograf, servering, chaufför, musiker mfl. Mycket trevligt!
    Inte täta... sparat länge... och det var länge sedan vi var studenter. Vi har inte heller lyckan av att ha vänner som är användbara till bröllops sänkning av budgeten. Dom är grymma på data, vatten rening och sälja saker och det hjälper inte hår, naglar, mat osv . Vi tillhör "dom där" 35 åringarna som inte skaffat barn och gift oss för än nu... bara jobbat och jobbat...
  • Korallbruden

När vi ändå talar om resor: Har alla bokat bröllopsresor? Vart och när åker ni? Vi har ingen stor resa i vår budget och tycker att det är kul att höra om era tankar och resmål.

Svar på tråden Juli 2010